کلاه گیس و ریش مصنوعی در خانه فرمانده واگنر+فیلم

 پس از شکست شورش کوتاه یوگنی پریگوژین ، فرمانده نیرو‌های واگنر علیه مقامات روسیه در ماه گذشته، فیلمی از جزئیات عملیات جستجوی نیرو‌های امنیتی روسیه از خانه رئیس گروه واگنر در سن پترزبورگ فاش شد. تصاویری که سر و صدای زیادی در شبکه‌های اجتماعی به پا کرد.

به گزارش شبکه العربیه، تصاویری که توسط نیرو‌های امنیتی از داخل خانه رئیس گروه واگنر گرفته شده و در رسانه‌های روسیه منتشر شده است، کمدی پر از ریش مصنوعی و کلاه گیس‌های رنگارنگ و به اشکال مختلف به همراه ده‌ها میلیون دلار، شمش‌های طلا، پاسپورت‌های مختلف، سلاح و مهمات را نشان می‌دهد.

همچنین در این ویدئو تصاویری از پریگوژین که کلاه گیس بر سر داشت، منتشر شد که ظاهراً از آلبوم شخصی او گرفته شده بود، در حالی که رسانه‌های محلی گزارش دادند که این عکس‌ها روی میز شخصی او قرار دارد. این تصاویر همچنین نشان می‌دهد که دست کم یک کلاه گیس پریگوژین که در یکی از عکس‌ها به سر کرده بود، دقیقاً مشابه کلاه گیس‌هایی بود که در کمد او در طول حمله پیدا شد و او را که سعی دارد خود را شبیه به مقامات لیبی نشان دهد، به نمایش می‌کشد.

کلاه گیس و ریش مصنوعی در خانه فرمانده واگنر

نیرو‌های امنیتی روسیه در خصوص پیدا شدن این حجم از کلاه گیس، پول، طلا و گذرنامه در خانه پریگوژین و تمایل او برای چنین اقلامی، اظهار نظر نکرده اند.

 

فرمانده گروه نظامی واگنر چند هفته قبل با ادعای اینکه حملات موشکی مسکو پایگاه‌های او را در اوکراین هدف قرار داده، اعلام شورش مسلحانه کرد. وی یک روز بعد عقب نشینی کرد و مشغول مذاکره با مسکو با میانجیگری بلاروس شد. رئیس گروه واگنر دوستی ۲۰ ساله با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس دارد و میانجیگری لوکاشنکو باعث پایان صلح آمیز تمرد گروه واگنر بود. کرملین اندکی بعد اعلام کرد پس از مذاکره و تهیه یک پیش‌نویس، پرونده جنایی علیه پریگوژین لغو شده و او روسیه را به مقصد بلاروس ترک خواهد کرد. کرملین همچنین اعلام کرد که هیچ‌گونه اقدام قضایی علیه افراد مسلح گروه واگنر که در این شورش حضور داشته و وارد اراضی روسیه شدند، انجام نخواهد شد.