واشنگتن عامل بحران اقتصادی در عراق

 رسانه‌های عراقی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی آمریکا علیه ملت عراق اعلام کردند که واشنگتن با ادامه تحمیل سیاست ناعادلانه مبادله دلار در داخل عراق، بحران اقتصادی در این کشور را به بحرانی مردمی تبدیل کرده و توانایی تأمین برق، خرید دارو و مایحتاج زندگی اساسی مردم را با بحران روبه‌رو کرده است.

پایگاه خبری المعلومه شامگاه یکشنبه گزارش داد که «محمد الشمری» نماینده ائتلاف دولت قانون با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی واشنگتن علیه دولت و ملت عراق اعلام کرد که آمریکا با مداخله در سیاست‌های اقتصادی عراق در صدد به زمین زدن دولت و کنترل بازار و معیشت مردم است.

وی در مصاحبه با وبگاه المعلومه فاش ساخت که واشنگتن در حال تثبیت قدرت و هیمنه خود بر بازار مالی و اقتصاد عراق است و بایستی با اتخاذ مواضع عملی و قاطع مانع از تحقق این امر شویم.

وی با اشاره به سیاست بازی با اهرم دلار از سوی واشنگتن در کشورهای همسایه عراق اعلام کرد: سو استفاده از اهرم دلار سال‌هاست به خط مشی قدیمی واشنگتن در تضعیف اقتصاد کشورهای همسایه مبدل شده و اینک این سیاست علیه زمین زدن دولت السودانی در حال پیاده شدن است.

در خبری مرتبط، «محمد الشبکی» عضو پیشین کمیسیون مالی پارلمان عراق با انتقاد از نقش اقلیم کردستان در قاچاق دلارهای کشور به ترکیه فاش ساخت: واشنگتن با سیاست بحران آفرینی ارزی درصدد زمین زدن دولت است.

واشنگتن عامل بحران اقتصادی در عراق

در همین ارتباط، ائتلاف چارچوب هماهنگی از دولت خواست با مذاکرات با واشنگتن زمینه بازپرداخت معوقات مالی دولت عراق برای واردات گاز از ایران را فراهم کند.

ائتلاف چارچوب هماهنگی با صدور بیانیه‌ای با متهم کردن سیاست‌های ارزی واشنگتن علیه اقتصاد این کشور از دولت عراق خواسته است که با گفت‌وگو با مقامات آمریکایی زمینه پرداخت فوری مطالبات مالی دولت ایران در حوزه برق را فراهم کند و واشنگتن بخواهد با عدم سو استفاده ارزی، بیش از این، اقدام به بحران آفرینی در حوزه انرژی و برق علیه شهروندان عراقی در شرایط کنونی گرما نکند.