طعنه ترامپ به نتانیاهو

 بر اساس ویدئویی که رسانه‌های صهیونیستی از جمله رادیو ارتش و تارنمای واللا چهارشنبه شب منتشر کردند، ترامپ چند روز پیش برای یک سازمان یهودی سخنرانی کرده و در آن به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر دعوت نشدن به آمریکا طعنه زده است.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ گفته که نتانیاهو اولین کسی بود که پس از انتخابات با جو بایدن تماس گرفت و به او تبریک گفت، اما هنوز او را به کاخ سفید دعوت نکرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند لایحه تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

طعنه ترامپ به نتانیاهو

همچنین شبکه ۷ رژیم صهیونیستی پیش تر فاش کرد که دولت بایدن برای سفر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا شرط گذاشته است.

این رسانه رژیم صهیونیستی فاش کرد که جیک سالیوان رئیس شورای امنیت ملی آمریکا گفته است که بایدن می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی از نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت کند.

وی افزود: اما بایدن برای نتانیاهو شرط گذاشته که با احزاب مخالف (رژیم) اسرائیل برای حل موضوع لایحه تغییرات قضایی به توافق برسد.