ترجمه عملی جمله معروف سیدحسن نصرالله درباره ضعف بزرگ اسرائیل

در شرایطی که رژیم صهیونیستی خود را در برابر تهدیدات و چالش‌های خارجی بی‌شماری می‌بیند و هم‌زمان با تنش‌هایی که در روابط این رژیم با دولت ایالات متحده به وجود آمده، اوضاع کرانه باختری نیز در معرض انفجار است، اپوزیسیون اسرائیل و مخالفان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی بار دیگر تحرکاتی را برای برگزاری یک اعتراضات گسترده علیه نتانیاهو و متحدانش به دلیل تصویب طرح موسوم به «اصلاحات قضایی» آغاز کرده‌اند.

تظاهرات علیه نتانیاهو و کابینه وی بعد از چند هفته ازسرگرفته شده و برای بیست و هفتمین هفته صهیونیست‌ها به خیابان‌های اراضی اشغالی ریختند. دور جدید تظاهرات‌های صهیونیست‌ها برای اولین بار در فرودگاه بن گوریون برگزار شد و به نقطه‌ای رسید که خیابان‌های اصلی تل‌آویو بسته شد.

نگرانی صهیونیست‌ها از تاثیر اقدامات نتانیاهو  بر روابط  اسرائیل و آمریکا

این اعتراضات درحالی برگزار شد که مطالبات زیادی از جانب برخی مسئولان کنست برای به تعویق انداختن زمان تصویب طرح اصلاحات قضایی وجود دارد و علاوه بر آن انتقادات بین‌المللی و آمریکایی از اقدامات افراطی کابینه نتانیاهو، به بحران داخلی اسرائیل دامن زده است. به ویژه اینکه صهیونیست‌ها احساس می‌کنند مانند سابق نمی‌توانند از حمایت آمریکا در زمینه‌های مختلف برخوردار باشند؛ زیرا دولت جو بایدن از رفتارهای کابینه نتانیاهو خشمگین است و همه این ها به معنای آن است که نمی‌توان انتظار داشت کاخ سفید به این زودی از بنیامین نتانیاهو برای سفر به واشنگتن دعوت کند.

به این ترتیب تحرکات مخالفان نتانیاهو ازسرگرفته شده؛ البته با موجی شدیدتر از قبل.  این درحالی است که نتانیاهو و وزرای افراطی وی هیچ قصدی برای توقف اقداماتشان در راستای تصویب طرح اصلاحات قضایی ندارند. هم‌زمان با آن کابینه نتانیاهو به اقدامات فاشیستی خود علیه فلسطینیان و گسترش شهرک‌سازی‌ها ادامه می‌دهد؛ موضوعی که موجب تحریک بیشتر فلسطینیان برای انجام عملیات‌های ضدصهیونیستی می‌گردد.

بحران اقتصادی اسرائیل بعد از تشدید اختلافات داخلی

درحال حاضر رژیم اشغالگر صهیونیستی که در توهم دموکراسی است، گرفتار بحران‌های متعددی شده که عنوان آن تفرقه و اختلاف داخلی می‌باشد. به ویژه اینکه تنش‌های داخلی بر شرایط اقتصادی صهیونیست‌ها نیز تاثیر مستقیم دارد. وبسایت اقتصادی مارکر در این زمینه اعلام کرد که از زمان اعلام طرح اصلاحات قضایی، اقتصاد اسرائیل نزدیک به 40 میلیارد دلار خسارت دیده است.

محافل عبری گزارش می‌دهند که اکنون اسرائیل در وضعیت بی‌سابقه‌ای از هرج و مرج به سر می‌برد و بعد از اعلام تصمیم کابینه برای تصویب طرح اصلاحات قضایی اوضاع از کنترل خارج شده است.  درباره صحنه اسرائیل و بازگشت تظاهرات‌ها به آن سوالات متعددی مطرح می‌گردد از جمله اینکه اساسا چرا اسرائیلی‌ها به این طرح کابینه نتانیاهو معترض هستند و بعد از تصویب طرح مذکور چه سناریوهایی پیش روی اسرائیل خواهد بود.

نگاهی به مفاد طرح اصلاحات قضایی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که طبق این طرح، کابینه از نظارت و سیطره سیستم قضایی خارج می‌گردد و برخلاف گذشته که دیوان عالی رژیم صهیونیستی می‌توانست بر اقدامات و تصمیمات کابینه نظارت داشته باشند، این بار کابینه بر دستگاه قضایی مسلط می‌شود و تصمیم‌گیرنده خواهد بود.

به این ترتیب و با توجه به نفوذ بالایی که دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بر نهادهای مختلف این رژیم دارد، طبق تغییراتی که کابینه نتانیاهو در این سیستم ایجاد کرده، زمینه برای گسترش فساد در نهادهای حکومتی رژیم اشغالگر فراهم می‌گردد؛ بدون اینکه مجرمان محاکمه شوند. این همان کاری است که شخص نتانیاهو انجام داده و بارها از محاکمه و مجازات فرار کرده و اکنون نیز قصد دارد با طرح موسوم به اصلاحات قضایی به کلی پرونده‌های فساد و کلاهبرداری‌های خود را ببندد.

ترجمه عملی جمله معروف سیدحسن نصرالله درباره ضعف بزرگ اسرائیل

هشدار درباره جنگ داخلی میان صهیونیست‌ها

همچنین بر اساس طرح مذکور، کابینه می‌تواند تصمیم‌گیرنده اصلی در سطوح مختلف سیاسی و قانونی و حتی سیاست خارجه باشد. آنچه که اکنون در فلسطین اشغالی رخ می‌دهد شاخص‌هایی آشکار از یک بحران واقعی است و برخی محافل عبری زبان با اشاره به تشدید تنش‌های داخلی در واکنش به اصلاحات قضایی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی نیز هشدار می‌دهند. در همین زمینه سفیر آمریکا در اراضی اشغالی اخیرا اعلام کرد که اوضاع داخلی اسرائیل به مرحله هرج و مرج واقعی رسیده است.

نگاه جامع به بحران رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این بحران صرفا محدود به قوه قضاییه و تغییرات در آن نیست؛ بلکه یک بحران ساختاری برای این رژیم و درواقع جنگی بین سکولارها و افراطی‌هاست. بعد از اینکه شماری از خلبانان در نیروی ذخیره رژیم صهیونیستی، طرح اصلاحات قضایی را یک ضربه بزرگ به ساختار این رژیم دانسته و تهدید به انصراف از  حضور در ارتش کردند، بحران داخلی اسرائیل شدیدتر شده و فشارها علیه نتانیاهو افزایش یافت.

اگر این تهدید عملی شود بدان معناست اسرائیل که برای مقابله با تهدیدات خارجی کاملا وابسته به نیروی هوایی و مشخصا خلبان‌های ارتش است، به کلی فلج خواهد شد. به ویژه اینکه خطر جنگ چندجبهه‌ای برای اسرائیل بیشتر از هر زمانی شده و صهیونیست‌ها نتانیاهو و دوستانش را مسئول این وضعیت می‌دانند.

ترجمه عملی جمله معروف سیدحسن نصرالله درباره ضعف اسرائیل

با توجه به موارد گفته شده، اسرائیل به یک نقطه بی‌بازگشت رسیده است. وبسایت عبری والا در این زمینه به نقل از کارشناسان صهیونیست  در توصیف واقعیت اسرائیل اعلام کرد که اکنون بیش از هر زمان به اثبات سخنان (سید) حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله نزدیک شده‌ایم که گفت: «اسرائیل سست تر از خانه عنکبوت است».

«امیر بوخبوط» روزنامه‌نگار صهیونیست نیز در همین زمینه و در سالگرد آغاز جنگ 33 روزه بعد از سخنرانی سیدحسن نصرالله گفت، بعد از سخنرانی نصرالله مشخص شد که او قصد کوتاه آمدن ندارد و می‌خواهد نقاط ضعف جامعه داخلی اسرائیل را بیش از قبل آشکار کند.

در این میان تعداد زیادی نشانه وجود دارد که اخیرا ظاهر شده و بیانگر آن است که احزاب چپ و راست اسرائیل به سمت سناریوهایی خطرناکتر از آنچه که در ماه‌های قبل اتفاق افتاد حرکت می‌کنند. در حال حاضر دو طرف یکدیگر را به شکست مذاکرات و مانع‌تراشی در روند یافتن راهکاری برای حل بحران قضایی اسرائیل متهم می‌کنند. نتانیاهو، «بنی گانتس» رهبر اپوزیسیون این رژیم را به بازی با مذاکرات و شکست آن متهم و اعلام کرد که او (بنی گانتس) و متحدانش با حداقل تفاهم و توافق در این زمینه نیز راضی نمی‌شوند.

در مقابل احزاب اپوزیسیون نیز به تهدید نتانیاهو پاسخ داده و تاکید کردند که اگر او به تنهایی به سمت انجام یک کودتای قضایی پیش برود، اکثریت را در کنست و جایگاه خود را میان اسرائیلی‌ها از دست خواهد داد و باید منتظر آغاز اعتراضاتی گسترده باشد که توسط اسرائیلی‌ها و اعضای ارتش و کنست به راه خواهد افتاد.