گالانت و بن‌گویر به جان هم افتادند

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم به خاطر تلاش برای داشتن اختیار بازداشت بدون محاکمه افراد، انتقاد کرد.

در شرایطی که فقط در حال حاضر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اختیار دارد تا بدون تفهیم اتهام، کسی را بازداشت کند، بن گویر نیز خواهان داشتن چنین اختیاری است و حزب وی موسوم به «عوتسما یهودیت» لایحه ای را به کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی ارائه کرده است که بر اساس آن، وزیر امنیت داخلی نیز اختیاراتی مشابه وزیر جنگ در حوزه بازداشت بدون محاکمه مظنونان خواهد داشت.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از درگیری لفظی شدید بین بن گویر و گالانت در نشست کابینه خبر داد.

بن گویر که سابقه محکومیت به خاطر اقدامات تروریستی دارد تجربه شخصی خود در زمینه بازداشت بدون محاکمه را یادآور شد و گفت من سابقه بازداشت شدن را دارم و هزار برابر بهتر از گالانت می دانم که بازداشت بدون محاکمه چیست.

گالانت در پاسخ به بن گویر اعلام کرد: وقتی شما با توسل به چنین اقداماتی به کنست راه یافته اید به معنای این نیست که کارشناس بازداشت اداری (بازداشت بدون محاکمه) هستید.

وی درباره تلاش بن گویر برای داشتن اختیار بازداشت بدون محاکمه گفت: کسی که با یک پیت نفت در حال چرخیدن است دنبال کشیدن نقاشی نیست بلکه دنبال آتش زدن است.

گالانت و بن‌گویر به جان هم افتادند

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره سابقه اقدامات تروریستی بن گویر نوشت: بن گویر سابقه طولانی بازداشت به خاطر اقدامات راست‌گرایانه دارد و تا حدی به عنوان یک نوجوان خطرناک محسوب می شده که وزارت جنگ وی را از خدمت نظامی معاف کرده است.

این رسانه صهیونیست اعلام کرد که حدود ۱۰۰۰ نفر که بیشتر آنها فلسطینی هستند بدون تفهیم اتهام و محاکمه در بازداشت هستند. براساس قانون رژیم صهیونیستی، با امضای وزیر جنگ این رژیم، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی(شین بت) می تواند افراد مظنون به اقدامات ضدامنیتی را بدون محاکمه و در چارچوب قانون موسوم به «بازداشت اداری» برای یک دوره ۶ ماهه بازداشت کند که این دوره قابل تمدید است.

براساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مایل به دادن اختیارات بیشتر به بن گویر است تا به (زعم خودش)، امنیت را به مناطق عرب‌نشین برگرداند.

 رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر با بهانه قرار دادن افزایش قتل و جنایت در مناطق عرب نشین سرزمین های اشغالی، دنبال سرکوب مبارزان فلسطینی ساکن این مناطق است.

تلاش وزیر امنیت داخلی این رژیم برای داشتن اختیار «بازداشت بدون محاکمه» در حقیقت زمینه سازی برای سرکوب بیشتر مبارزان فلسطینی در سرزمین های اشغالی است.