سفیر سوئد، کشورمان را ترک کرد

وبگاه لبنان ی «لیبانون دیبیت»، عصر امروز (جمعه)، خبر داد «آن دیسمور» سفیر سوئد در بیروت، لبنان را ترک کرده است.

علی‌رغم آنکه منابع لبنانی اشاره‌ای به علت خروج سفیر سوئد نکرده‌اند، اما شبکه «المسیره» به نقل از خبرنگار در بیروت نوشت که در پی اعتراضات مردمی به هتک حرمت مجدد قرآن کریم، سفیر سوئد، لبنان را ترک کرده است.

از طرف دیگر، شبکه لبنانی «ال‌بی‌سی‌آی»، بعدازظهر امروز، خبر داد که شماری از نظامیان لبنانی مقابل سفارت سوئد در بیروت و منزل سفیر مستقر شده‌اند و تدابیر امنیتی شدیدی در محل اتخاذ شده است.

پلیس سوئد که در هفته‌های گذشته مجوز برگزاری تجمعی برای هتک حرمت قرآن کریم را صادر کرده بود، علی‌رغم اعتراض شدید کشورهای اسلامی، بار دیگر روز گذشته برای برگزاری تجمعی جدید به همین منظور مجوز صادر کرد.

«سلوان مومیکا» شهروند عراقی‌الاصل مقیم سوئد که پیشتر اقدام به هتک حرمت قرآن کریم کرده بود، پس از دریافت مجوزهای لازم از پلیس سوئد، دیروز بار دیگر، به قرآن کریم اهانت کرد.

به دنبال این اقدام، کشورهای اسلامی سفرا و کاردارهای سوئد را احضار کردند و مراتب شدید اعتراض خود را به آن‌ها اعلام کردند.

در ادامه خشم عمومی علیه دولت سوئد، بامداد روز پنجشنبه پیش از برگزاری تجمع جدید برای اهانت به قرآن کریم در استکهلم، شماری از مردم عراق به سفارت سفارت سوئد در بغداد حمله کردند و آن را به آتش کشیدند. دولت عراق نیز به دستور «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور دستور قطع روابط دیپلماتیک با سوئد را صادر کرد.