زلنسکی سفیر اوکراین در انگلیس را برکنار کرد

  زلنسکی روز جمعه در فرمانی اعلام کرد که وادیم پریستایکو سفیر اوکراین در انگلیس برکنار شده است اما دلیلی برای این تصمیم خود ارائه نکرد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس هفته گذشته در نشست سالانه ناتو در ویلنیوس، لیتوانی، به خبرنگاران گفت که اوکراین نباید با شرکای غربی خود مانند شرکت فروشگاه اینترنتی آمازون رفتار کند.

والاس گفت: در ماه ژوئن گذشته, وقتی پس از 11 ساعت رانندگی اوکراینی‌ها یک لیست به من دادند، به آن‌ها گفتم: من آمازون نیستم. چه دوست داشته باشیم و چه نه, آن‌ها باید قدردان ما باشند.

زلنسکی در پاسخ والاس گفت که اوکراین «همیشه از انگلیس بسیار سپاسگزاری کرده است.»

وی افزود: «من فقط نمی‌دانم منظور وزیر دفاع انگلیس چیست. چگونه باید از او تشکر کنیم؟ او باید برای من بنویسد و به من بگوید که چگونه باید تشکر کنم تا قدردانی کامل خود را نشان دهم. همچنین می‌توانیم صبح از خواب بیدار شویم و شخصاً از وزیر دفاع انگلیس تشکر کنیم.»

زلنسکی سفیر اوکراین در انگلیس را برکنار کرد

پریستایکو این هفته اظهار داشت که زلنسکی در پاسخ به والاس بیش از حد لحنی طعنه آمیز به کار برده و خطر افشای اختلافاتی را که می‌تواند به مسکو کمک کند، افزایش داده است.

وی در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز گفت: "من معتقدم این طعنه سالم نیست. ما مجبور نیستیم به روس‌ها نشان دهیم که بین ما اختلافاتی وجود دارد. آن‌ها باید بدانند که ما با هم کار می‌کنیم. بن والاس می‌تواند با من تماس بگیرد و هر چیزی را که می‌خواهد به من بگوید.»