طرح امنیتی حشد شعبی در آستانه عاشورای حسینی

«صادق الحسینی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی اعلام کرد که تدابیر امنیتی با نزدیک شدن به مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی افزایش یافته است.

صادق الحسینی تاکید کرد که تدابیر امنیتی خود را در 13 بخش در محورهای مختلف «دیالی» با نزدیک به روز عاشورای حسینی افزایش داده‌اند تا امنیت کامل در این مناطق فراهم باشد.

وی در ادامه افزود که  افزایش این تدابیر امنیتی در کنار اضافه کردن نیروهای بیشتر، باعث بالا رفتن سطح قدرت رزمی برای پوشش دادن هر منطقه طی چند دقیقه می‌شود. تلاش‌های نیروهای حشد شعبی برای حمایت از موکب‌های حسینی،  شبانه روز بدون استثنا ادامه دارد.

الحسینی تصریح کرد که نیروهای حشد شعبی از 100 تا  150 موکب حسینی در مناطق آزاد شده و اطراف آن در دیالی به صورت مستقیم در چارچوب طرح امنیتی خود با همکاری نیروهای امنیتی دیگر عراق، حمایت می‌کند.

 وزارت کشور عراق  روز گذشته تاکید کرد  که با نزدیک شدن به روز عاشورای حسینی تجهیزات کمکی و پشتیبانی به استان مقدس کربلا اعزام می‌شود.

«خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که با نزدیک شدن  روز دهم ماه محرم  نیروهای کمکی و پشتیبانی از همه بخش‌ها به استان مقدس کربلا اعزام خواهند شد.

 وی تصریح کرد که برنامه امسال  با سال‌های گذشته متفاوت‌تر خواهد بود ؛ چرا که بر خلاف برنامه‌های سال‌های گذشته مسدود بودن مسیرها کاهش می‌یابد.

پیش از این نیز  «صباح الموسوی» مدیرکل اداره بهداشت  کربلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اداره بهداشت کربلا  آماده اجرای طرح اضطراری روز دهم محرم  است و کادرهای اداره بهداشت برای ارائه بهترین خدمات  پزشکی و بهداشتی به هزاران نفر آماده شده‌اند.

طرح امنیتی حشد شعبی در آستانه عاشورای حسینی

وی تاکید کرد: این طرح شامل توزیع 100 دستگاه آمبولانس، تجهیز آنها به داروها و ملزومات لازم و استقرار آنها در مناطق مهمی که شاهد  ترافیک جمعیت است . 8 بیمارستان دولتی و 4 بیمارستان خصوصی برای پذیرش بیماران نیازمند به عمل اورژانسی در اختیار اورژانس‌ها قرار گرفته است.همچنین یک کادر پزشکی در مرکز جراحی تخصصی «زینب کبری» (سلام الله علیها)  و 35 تیم بهداشتی برای کنترل آب آشامیدنی و غذای ارائه شده به زائران آماده هستند.

صباح الموسوی تاکید کرد که اورژانس‌ها در مراکز بهداشتی (العباسیه الشرقیه، العباسیه الغربی، دروازه بغداد)  آماده خدمت به زائران هستند و به تمام داروها، دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی لازم  مجهز خواهند شد.

مدیرکل اداره بهداشت کربلا با تاکید بر اینکه به‌کارگیری اقدامات پیشگیرانه مرتبط با بیماری‌های مسری و واگیردار در اولویت خواهد بود، از شهروندان و زائران خواست تا اقدامات مهم پیشگیرانه صادر شده از سوی مقامات بهداشتی  را  رعایت کنند.