بایدن در خطرناک‌ترین برهه تاریخ آمریکا نمی‌فهمد چه کار می‌کند

 دونالد ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: مقطع کنونی، خطرناک ترین برهه در تاریخ کشور ما به دلیل تسلیحاتی محسوب می‌شود. قدرت هسته‌ای بسیار عظیم است. این جنگ جهانی اول یا دوم نیست که دو تانک ارتش بروند و به یکدیگر شلیک کنند، سربازها پشت سنگر بایستند و به افراد شلیک کنند.

وی در جریان این مصاحبه با اشاره به جو بایدن افزود: ما مردی داریم که نمی‌فهمد چه کاری می‌کند. ما مردی داریم که ایستاد و به تمام جهان گفت که ما مهمات نداریم. می‌دانید سه سال پیش من همه انبارهای مهمات را پر نگاه داشته بودم. ما همه آن را صرف کردیم. مساله بدتر گفتن این مساله به جهان است. او (بایدن) به چین و سایر کشورهای دیگر که متخاصم هستند گفت که ما هیچ مهماتی نداریم.

ترامپ در ادامه صحبت‌هایش که ظاهرا اشاره به اتهام‌ها علیه او در رابطه با کشف اسناد محرمانه در اقامتگاهش در فلوریدا دارد، بیان کرد: شما درباره اسناد محرمانه صحبت می‌کنید. این بدتر از هر سندی است که شما می‌توانید ارائه دهید. اکنون این افراد در مورد چین و دیگر کشورهایی که از ما متنفر هستند دست روی دست گذاشتند، مثل کره شمالی که من یک رابطه خیلی خوب با کیم جون اونگ داشتم و کشورمان را امن نگه داشتم. آنها درباره مهمات نداشتن آمریکا صحبت می‌کنند. به این فکر کنید. یک فرد چقدر می‌تواند احمق باشد که این را بگوید.

بایدن در این ماه در یک مصاحبه با سی‌ان‌ان در حال توضیح دادن در مورد تصمیم جنجالی واشنگتن برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، افشا کرد که آمریکا در زمینه توپ‌های ۱۵۵ میلیمتری کمبود دارد.

اما در پی این اظهارات، واکنش‌ها در رسانه‌های اجتماعی آغاز شد و کارشناسان از افشای اسرار نظامی آمریکا توسط رئیس‌جمهوری این کشور در برنامه زنده تلویزیونی حیرت‌زده شدند.

استیو گست ستون نویس و تحلیلگر محافظه‌کار در پی اظهارات بایدن در توئیتی نوشت: من عاشق زمانی هستم که رئیس‌جمهور آمریکا به سی‌ان‌ان می‌رود و به همه می‌گوید که مهمات ما کم است. وی ادامه داد: جو بایدن به دنیا اعلام می کند که آمریکا گلوله های ۱۵۵ میلی متری کم دارد. «احمق». آیا برای بایدن مهم نیست که دشمنان ما در چین این سخنان را می شنوند؟

بایدن در خطرناک‌ترین برهه تاریخ آمریکا نمی‌فهمد چه کار می‌کند

بایرون یورک از نویسندگان شبکه خبری واشنگتن اگزمینر نیز در واکنش به سخنان بایدن نوشت: سخنان رئیس‌جمهور در مصاحبه با سی ان ان خیلی واضح نیست، اما به نظر می رسد که می گوید آمریکا به این دلیل به اوکراین مهمات خوشه‌ای می دهد که گلوله های ۱۵۵ میلی متری را تمام کرده است. وی سپس تاکید کرد که بدیهی است این دست اظهارات بر آمادگی ایالات متحده برای دفاع تاثیر می گذارد.