ارزش پوند انگلیس به پائین‌ترین حد خود رسید

 ارزش برابری پوند انگلیس روز دوشنبه شاهد کاهش به سمت ۱.۲۸ دلار بود که نشان دهنده انحراف از بالاترین رکورد ۱۵ ماهه ۱.۳۱۴ دلاری خود در ۱۴ جولای بود که ناشی از شاخص‌های اقتصادی ناامیدکننده و کند شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آخرین داده‌های شاخص مدیران خرید (PMI) کاهش قابل توجهی را در رشد فعالیت‌های تجاری انگلیس در ماه جولای نشان داده و به پائین‌ترین حد در ۶ ماه گذشته رسیده است.

شاخص مدیران خرید به‌طور کلی مقیاسی برای میزان فعالیت اقتصادی در یک بخش خاص در طی یک دوره مشخص است که بالاتر بودن میزان شاخص از عدد ۵۰، مبین این است که اقتصاد در حال پویایی است و پائین‌تر از ۵۰ مؤید کاهش فعالیت‌های اقتصاد و حرکت آن به‌سوی منقبض شدن است.

ارزش پوند انگلیس به پائین‌ترین حد خود از مارس ۲۰۲۰ رسید

از سوی دیگر در حالی که تولیدات بخش صنعتی انگلیس بیشترین کاهش خود را از دسامبر سال قبل گزارش داد، رشد فعالیت بخش خدمات این کشور نیز سومین ماه متوالی روند کاهشی خود را تجربه کرده است.

کاهش سرعت در هر دو بخش خدمات و تولید به نگرانی‌ها مبنی بر از دست دادن روند بهبود اقتصادی انگلیس افزوده زیرا تأثیر چالش‌های مختلف از جمله اختلالات زنجیره تامین و کمبود نیروی کار در این کشور را آشکار کرده است.