یک سوم جمهوری‌خواهان ترامپ را «نامطلوب» می‌دانند

 نتایج نظرسنجی تازه «مرکز تحقیقات پیو» در ماه میلادی جاری نشان می‌دهد که تعداد جمهوری‌خواهان و مستقل‌هایی که به حزب جمهوری‌خواه تمایل داشته و دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را گزینه نامطلوبی برای ریاست‌جمهوری می‌دانند، از ۲۴ درصد در سال گذشته میلادی به ۳۲ درصد رسیده است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که افرادی از همین گرایش سیاسی که ترامپ را گزینه مطلوبی می‌دانند، از ۷۵ درصد در ۲۰۲۲ حالا به ۶۶ درصد رسیده است.

این یافته‌های تازه هم‌زمان با آن منتشر شده که در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، ترامپ بیش‌ازپیش خود را از حزب جمهوری‌خواه جدا کرده است.

بر اساس جمع‌بندی که پایگاه تحلیل آماری «فایوترتی‌ایت» از پنج نظرسنجی معتبر انجام داده، ترامپ در حال حاضر از دیگر نامزدهای جمهوری‌خواه جلوتر است و ۵۰.۸ درصد محبوبیت دارد. بعد از او، ران دی سانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا با ۱۹.۴ درصد در جایگاه دوم فهرست نامزدهای جمهوری‌خواه قرار دارد.

یک سوم جمهوری‌خواهان ترامپ را «نامطلوب» می‌دانند

بااین‌وجود، در این نظرسنجی مشخص شد که بر خلاف تغییر حمایت جمهوری‌خواهان از ترامپ، نظر دموکرات‌ها راجع به او تغییری نکرده و امسال هم مانند سال گذشته میلادی، ۹۱ درصد از دموکرات‌ها او را گزینه نامطلوبی می‌دانند.

ترامپ در یک سال گذشته در کانون توجه‌ها بوده است. او از ژوئیه ۲۰۲۲ تا امروز، دو بار شاهد اعلام‌جرم علیه خود بوده؛ یک‌بار توسط دولت فدرال آمریکا به اتهام نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه و دیگربار در ایالت نیویورک به اتهام جعل اسناد مالی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که یک اعلام‌جرم دیگر هم به اتهام تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ علیه او انجام شود.