واکنش روسیه به کمک آمریکا به اوکراین

آنتونوف که سخنانش در کانال تلگرامی نمایندگی دیپلماتیک روسیه در واشنگتن انتشار یافت ، افزود: استراتژیست های آمریکایی از طرح های تروریستی کی یف حمایت می کنند،

وی ادامه داد: ادامه پمپاژ سلاح از سوی آمریکا به دست‌نشانده‌های اوکراینی خود فراتر از اخلاق و عقل سلیم است. ایالات متحده به دنبال این است که خود را به عنوان یک خیرخواه برای اوکراین معرفی کند.

سفیر روسیه ادامه داد: آنها ریاکارانه از "کمک" به جمهوری صحبت می‌کنند. آنها افکار عمومی، اهداف واقعی سیاست خود را دستکاری و پنهان می کنند."

آنتونوف تصریح کرد : تنها چیزی که ایالات متحده می خواهد، رنج و مرگ بیشتر انسانی است. می توانید مطمئن باشید که گلوله ها و موشک هایی که با میلیاردها دلار از جیب مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت می شوند، به ویرانی شهرها و مزارع منجر و زندگی های فلج می شود.

وی گفت : واشنگتن با قدم گذاشتن در مسیر جنگ، قادر به توقف نیست. استراتژیست ها به جای ارزیابی هوشیارانه از آنچه در حال رخ دادن است، از طرح های تروریستی جنایتکاران کی یف حمایت می کنند.

آنتونوف افزود، پیش از اینکه رهبری ایالات متحده در نهایت متوجه شود که تلاش برای شکست دادن کشور ما در میدان نبرد، تنها به یک چیز منجر می‌شود و آن هم نابودی خودروی جنگی پیاده نظام آمریکا است.

پنتاگون روز سه‌شنبه ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین اختصاص داد که این کمک ها شامل مهمات دفاع هوایی، توپخانه و تجهیزات دیگر می‌شود.

واکنش روسیه به کمک آمریکا به اوکراین

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: «این بسته چهل و سومین برداشت دولت آمریکا از موجودی‌های وزارت دفاع از ماه اوت ۲۰۲۱ تاکنون است. دولت آمریکا به طور مداوم تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز اوکراین را برای میدان نبرد فراهم کرده است.»

بر اساس این بیانیه، این بسته شامل مهمات دفاع هوایی، توپخانه و سایر مهمات، خودروهای زرهی، سلاح‌های ضد زره و سایر تجهیزات برای کمک به اوکراین است.

این بسته همچنین شامل پهپادهای موسوم به "هورنت" ساخته شده توسط "شرکت اف ال‌ای آر" می‌شود که برای اولین بار به اوکراین ارسال می‌شود.