زنگ خطر کاهش شدید جمعیت در کره جنوبی

گزارش ماهانه سازمان آمار کره جنوبی نشان می دهد در ماه مه سال جاری تنها ۱۸ هزار و ۹۸۸ نوزاد در این کشور بدنیا آمده است که ۵.۳ درصد کمتر از سال گذشته بوده است. این داده ها نشان می دهد ارقام سال جاری در ماه مه به کمترین میزان از سال ۱۹۸۱ که این سازمان تاسیس شده بوده است.

تعداد نوزادان در کره جنوبی برای نودمین ماه پیاپی کاهش داشته است. در مقابل، تعداد مرگ و میر با افزایش ۰.۲ درصدی به ۲۸ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است که منجر به کاهش طبیعی جمعیت تا ۹ هزار و ۹۷۰ نفر شده است.

افزایش مرگ و میر در برابر تولد برای چهل و سومین ماه پیاپی در این کشور ادامه دارد. نرخ کلی باروری یعنی میانگین تعداد فرزندانی که یک زن می تواند در طول زندگی به دنیا آورد در سه ماهه اول ۲۰۲۳ به ۰.۸۱ رسیده است، که بسیار کمتر از سطح جایگزین ۲.۱ است که جمعیت این کشور را روی ۵۱ میلیون ثابت نگه می داشت.

بار دیگر زنگ خطر کاهش شدید جمعیت در کره جنوبی به صدا درآمد

داده ها نشان می دهند نرخ ازدواج ۱ درصد افزایش داشته و به ۱۷ هزار و ۲۱۲ رسیده است. از سوی دیگر آمار طلاق نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ۸ هزار و ۳۹۳ رسیده است.

در گزارشی جداگانه آمده است سازمان آمار کره جنوبی انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ جمعیت بالای ۶۵ سال این کشور ۲۰ درصد افزایش یابد.