نشانه‌هایی از شورش علیه نتانیاهو در حزب خودش

 دو شبکه عبری زبان "کان" و ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از برخی وزرا و نمایندگان حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وزرا و نمایندگان لیکود که با ادامه روند تصویب قوانین مربوط به اصلاحات قضایی بدون توافق مخالف هستند، قصد دارند به یاریو لوین، وزیر دادگستری این رژیم اجازه ندهند حزب لیکود اصلاحات قضایی بیشتری را بدون موافقت با اپوزیسیون تصویب کند.

به گفته این منابع، در واقع نتانیاهو زمانی که متعهد شد، هرگز اجازه نخواهد داد روند تصویب قوانین مربوط به اصلاحات قضایی بر اساس اجماع گسترده ادامه یابد، وزرا و نمایندگان را گمراه کرد.

نشانه‌هایی از شورش علیه نتانیاهو در حزب خودش نمایان شد

منابع یاد شده اظهار کردند، فهرست مخالفان استمرار روند تصویب اصلاحات قضایی بدون توافق شامل یوآو گالانت، وزیر جنگ، آوی دیختر، وزیر کشاورزی، اوفیر آکونیس، وزیر علوم، گیلا گملیل، وزیر اطلاعات و یوآو کیش، وزیر آموزش و نیز جمعی از نمایندگان پارلمان از جمله دیوید بیتان، یولی ادلشتاین و الی دلال است.

آنها افزودند، آنچه مخالفان تصویب قوانین در لیکود را وادار می‌کند صدای اعتراض خود را بلند کنند، این واقعیت است که آنها پیش‌بینی می‌کنند اعتراضات علیه تصویب اصلاحات قضایی تشدید شود.