میانجیگری فرانسه بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان

در شرایطی که نگرانی‌ها درباره احتمال تقابل نظامی رژیم صهیونیستی با لبنان هشدار چهره‌های امنیتی این رژیم را به دنبال داشته، میانجیگری فرانسه در این رابطه خبرساز شده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامل «آی 24»، «تایمز اسرائیل» و «یدیعوت آحارونوت»، روز چهارشنبه (امروز) گزارش دادند که نماینده ویژه رئیس‌جمهور فرانسه در حال میانجیگری بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی است.

به روایت این رسانه‌ها، فرانسه در حال میانجیگری با حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی است تا از تنش نظامی در مرز شمالی فلسطین اشغالی جلوگیری کند.

گفته می شود که «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه سابق فرانسه که اکنون به عنوان نماینده ویژه امانوئل ماکرون در امور لبنان مشغول به کار است، روز سه شنبه (دیروز) به نمایندگی از رئیس‌جمهور فرانسه با نمایندگان حزب الله دیدار کرده است.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، لودریان در این دیدار به نمایندگان حزب الله گفته که وضعیت در مرز با فلسین اشغالی را آرام کنند تا از بروز درگیری پرهیز شود.

چندی قبل، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه دیدار کرد. طی این دیدار، دیپلمات فرانسوی به همتای صهیونیست خود اطمینان داد که در تلاش برای کاستن از تنش‌ها در مرز شمالی فلسطین اشغالی (مرز با لبنان)، به حزب الله و دولت لبنان پیام‌هایی منتقل خواهد کرد.

میانجیگری فرانسه بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان

تایمز اسرائیل در گزارش قبلی خود درباره گفت‌و‌گوی وزرای خارجه فرانسه و رژیم صهیونیستی خبر داده بود که کولونا به کوهن گفته بود: «ما به حزب‌الله و دیگر بازیگران پیام می‌دهیم تا مواضع خود را تعدیل کنند».

روایت رسانه‌های رژیم صهیونیستی از دیدار ادعایی لودریان با نمایندگان حزب الله در شرایطی انجام شده که هفته گذشته وزارت خارجه فرانسه بیانیه‌ای درباره سفر او به لبنان منتشر کرده بود.

به گفته وزارت خارجه فرانسه، نماینده ویژه امانوئل ماکرون در امور لبنان دومین سفر خود به لبنان را در روزهای 25 تا 27 جولای (سوم تا پنجم مرداد) انجام داد.