آمریکا به دنبال انتقام‌جویی از عراق است

 «محمد کریم» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تاکید کرد که آمریکا بعد از اقدامات دولت عراق  برای غلبه بر بحران برق و دلار، به دنبال انجام اقدامات انتقام جویانه علیه بغداد است.

محمد کریم در گفت‌وگو با المعلومه تاکید کرد که آمریکا بعد از توافق میان بغداد و تهران در خصوص مبادله گاز ایران با نفت عراق، به دنبال اتخاذ اقدامات انتقام‌جویانه علیه بغداد است.

وی در ادامه افزود که آمریکا به دنبال تحمیل خواسته‌های خود بر عراق است، چرا که اقدامات تلافی جویانه ای انجام داده است که باعث افزایش نرخ دلار در بازارهای داخلی و در نتیجه آن  افزایش قیمت کالاها و مواد غذایی و آسیب رساندن به شهروندان شده است.

نماینده ائتلاف الفتح تصریح کرد که طرف آمریکایی با رویه‌های خود به دنبال این است که بر عراق مسلط شود و در محافل تصمیم گیری این کشور نفوذ کند ، در غیر این صورت برای دستیابی به منافع خود و آسیب رساندن به عراق و مردمش به استفاده از اهرم فشار  متوسل می‌شود.

اخیرا «عباس المالکی» عضو ائتلاف «دولت قانون» به رهبری نوری مالکی اعلام کرد که آمریکا عامل اصلی بحران عراق به ویژه در زمینه تأمین برق برای شهروندان این کشور است.

«محمد کریم» از نمایندگان پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح نیز اعلام کرد که آمریکا در همه پرونده‌ها در حال جنگ با عراق است و هراز گاهی بحران‌های زیادی را برای این کشور به وجود می‌آورد.

آمریکا به دنبال انتقام‌جویی از عراق است

وی تاکید کرد که بیشتر مشکلات و بحران‌های کشور از جمله قیمت دلار و برق به آمریکا مربوط می‌شود و واشنگتن با رسانه و تبلیغات تلاش می‌کند اذهان مردم عراق را سمت این بحران‌ها سوق دهد.

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین هم در همین راستا فاش کرد، دولت آمریکا پرونده ارزی در عراق را به اهرم فشار خود بر علیه دولت السودانی تبدیل کرده است و هرگاه مواضع سیاسی این کشور به دلخواه واشنگتن نباشد، شاهد افزایش لجام گسیخته قیمت دلار  در این کشور می‌شویم.

در ادامه این گزارش آمده است، امروز سیاست و اقتصاد در عراق (در سایه برنامه‌های آمریکا) در کرانه یک رودخانه پر تلاطم قرار گرفته‌اند که هر آن بیم سقوط آنها وجود دارد، امروز برای آمریکا وسیله، گاه مهم‌تر از هدف شده است.

آمریکا که با حمله به عراق در سال 2003 مصائب بی‌شماری برای مردم این کشور به‌ارمغان آورد، در زمان حاضر هم با سیاسی کردن موضوع برق به‌شکل دیگر عامل تداوم رنج عراقی‌ها شده است.