۱۱ پایگاه نظامیان اوکراین به تصرف روسیه درآمد

وزارت دفاع روسیه تصاویری از آزادسازی منطقه «نووسیولوفسکوئه» ( لوهانسک ) را منتشر کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه در این ارتباط آمده است: نظامیان واحد نیروهای غربی نیروهای مسلح روسیه، ۱۱ پایگاه نیروهای مسلح اوکراین را به تصرف خود درآوردند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: تلفات ارتش اوکراین در این حمله به بیش از ۱۰۰ نفر رسید. ۶ نفر نیز تسلیم شدند.

این در حالیست که وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش در بیانیه‌ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین تلاش های ناموفقی برای انجام اقدامات تهاجمی در محورهای دونتسک و کراسنولیمانسکی انجام دادند. در محور دونتسک، تلفات دشمن به ۲۳۰ نیرو و تجهیزات نظامی رسید. بیش از ۱۷۵ نظامی اوکراینی در محور زاپروژیا کشته شدند.در محور دونتسک جنوبی نیروهای اوکراینی در مناطق سکونتگاه های دونتسک شکست خوردند و تلفات آنها بیش از ۲۱۰ نیروی نظامی بود. ۱۴۰ سرباز اوکراینی در محور کوپیانسکی کشته و یک هویتزر کراب تولید لهستان هم منهدم شد.

۱۱ پایگاه نظامیان اوکراین به تصرف روسیه درآمد

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ ها پیش مقامات و رسانه‌ های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.