جنگ آب علیه فلسطینی ها

  رژیم صهیونیستی که همواره قصد دارد زمین‌های حاصلخیز کرانه باختری رود اردن را نیز به سایر مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ الحاق کند، از سالهای گذشته به بهانه های واهی اقدام به آزار و اذیت فلسطینیان این منطقه کرده تا بلکه آنها را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کند.

پایگاه خبری العربی ۲۱ در گزارشی به وضعیت اسف بار ساکنان اصلی فلسطین اشغالی و ساختار نژادپرستانه ای که رژیم صهیونیستی بر حیات و ممات آنها تحمیل کرده است، می پردازد.

در این گزارش، از مقاومت کشاورزانی سخن می رود که برغم انواع فشارها و تهدیدات روزانه صهیونیست ها و نیز شهرک نشین ها، همچنان به مقاومت در برابر اشغالگران ادامه می دهند.

این فشارها در پی مصوبه دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای تخلیه زمین ها به بهانه ماهیت نظامی منطقه اما در واقع برای گسترش شهرک نشین ها، تشدید شده است.

در این گزارش آمده است: «جابر دبابسه» یکی از کشاورزان فلسطینی است که از سال ۲۰۱۸ و برغم مصوبه رسمی و فشارهای متعدد رژیم صهیونیستی، همچنان اصرار دارد که در خانه و کاشانه خود بماند و روی زمین کشاورزی خود فعالیت کند، اما اشغالگران هر بار به بهانه ای اقدام به تخریب چاه های آب کشاورزی او می کنند.

او می گوید: در منطقه المسافر در جنوب الخلیل در کرانه باختری، تاکنون بیش از ۴۰ حلقه چاه متعلق به کشاورزان فلسطینی به بهانه های مختلف تخریب شده است.

همین کشاورزی فلسطینی تاکنون شش بار شاهد تخریب چاه کشاورزی خود بوده اما هر بار مجددا آن را حفر کرده تا بتواند به کشاورزی و نیز حیات خود در خانه و زمین اجدادی اش ادامه دهد.

دبابسه می افزاید که فلسطینی های بومی این منطقه سالهاست که با یک جنگ آشکار از سوی رژیم صهیونیستی مواجه هستند تا مجبور به ترک خانه و دیار خود شوند اما او و بسیاری دیگر از فلسطینی ها به مقاومت خود در برابر اشغالگران ادامه می دهند و هر بار که خانه یا چاه کشاورزیشان توسط اشغالگران ویران می شود، دوباره آن را می سازند.

العربی ۲۱ در ادامه گزارش خود می نویسد: سال ۲۰۱۸ اوج این حملات تجاوزکارانه به اهالی این منطقه بود و اشغالگران اقدام به تخریب وسیع خانه ها و زیرساخت ها و شبکه های آب و برق کردند تا فلسطینی ها را مجبور به ترک محل کنند اما وقتی در تحقق این هدف ناکام ماندند، دست شهرک نشینان اطراف را باز گذاشتند تا با هرگونه آزار و اذیت فلسطینی ها، آنها را به این کار مجبور کنند.

وجود چاه های آب در منطقه المسافر به بیش از ۸۰ سال پیش بازمی گردد و اهالی این منطقه نیز به این آب برای تامین معاش خود یعنی کشاورزی و دامداری وابستگی شدید دارند و اشغالگران از همین رو، چاه های آب را هدف قرار داده اند.

دبابسه می گوید که خانه اش تاکنون پنج بار تخریب شده و نزدیک به ۳۰۰ هزار شیکل (۸۵ هزار دلار) زیان دیده اما ناامید نشده و هر بار خانه اش را دوباره بنا کرده و اصرار به ماندن در زمین خود دارد، هرچند به همین دلیل هیچ خدمات عمومی هم به وی و همسایگانش ارائه نمی شود.

جنگ آب علیه فلسطینی ها

سپتامبر گذشته، دادگاه رژیم صهیونیستی حکمی صادر کرد که بر اساس آن، ۲۰ کانون سکونت فلسطینی ها در منطقه المسافر باید تخلیه شود. این حکم با مقاومت فلسطینی ها روبرو شد و در مقابل، اشغالگران با انجام هرگونه تخریب و آزار روزانه سعی دارند تا آنها را به این امر وادار کنند؛ امری که اهالی، آن را اوج نژادپرستی می دانند.

یکی از این اقدامات، افزایش تعداد و فعالیت شهرک نشینانی است که دام خود را برای چرا به این منطقه می آورند و دست به هر کاری می زنند تا ساکنان اصلی این منطقه را از آنجا برانند.

«فواد العمور» مسوول کمیته مردمی در منطقه المسافر می گوید که تعداد چاه هایی که طی دو سال گذشته توسط اشغالگران صهیونیست تخریب شده از ۳۵ حلقه فراتر رفته و بسیاری از آنها چاه هایی است که بعضا بیش از ۲۰ سال قدمت دارد.