انتقاد مادورو از سکوت رهبران اروپایی در قبال هتک حرمت قرآن

نیکلاس مادورو ، رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به هتک حرمت به ساحت قرآن گفت که از سکوت عمیق مقامات اروپایی در برابر توهین به قرآن متاسف است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مادورو در ادامه سخنانش تاکید کرد: من افرادی که با سکوت خود شریک این جرم هستند را محکوم می‌کنم همانطور که ما شاهد سکوت سران کشور‌های اروپایی در قبال این موضوع هستیم.

وی تاکید کرد: من از مسیحیان جهان می‌پرسم اگر در سوئد یا دانمارک یا کشور‌های دیگر ابتکار عمل برای سوزاندن کتاب مقدس مسیحیان را به دست بگیرند، چه احساسی خواهیم داشت؟

مادرو با اشاره به این مساله افزود: من به عنوان یک مسیحی از خودم می‌پرسم که اگر کسی اقدام به سوزاندن انجیل کند ما مسیحیان چه احساسی خواهیم داشت؟ ما بسیار خشمگین خواهیم شد و اگر کسی کتب مقدس را بسوزاند توهین بزرگی خواهد بود. من در اعماق قلبم خشم مسلمانان جهان، وقتی که میبینند قرآن کریم را می‌سوزانند، را درک می‌کنم.

انتقاد مادورو از سکوت رهبران اروپایی در قبال هتک حرمت قرآن

مادورو با محکومیت نفرت پراکنی علیه مسلمانان همچنین تاکید کرد که گروه‌ها و جناح‌های راست افراطی و نژادپرست در کشور‌های غربی که اقدام به اهانت به قرآن کریم می کنند، محکوم هستند.

اهانت مستمر به قرآن کریم در دانمارک واکنش تند کشور‌های مسلمان را به همراه داشت و بسیاری از کشور‌ها اقدام به احضار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های دیپلماتیک دانمارک کردند. دیپلمات‌های دانمارک در بغداد نیز اقدام به ترک خاک عراق کردند.