تظاهرات معترضان در محل تعطیلات نتانیاهو و همسرش

 پلیس ورودی شهرک مجاور روستای مجدل شمس در بلندی‌های جولان اشغالی را از روز گذشته به روی کسانی که آنجا زندگی‌ نمی‌کنند، بسته است، در حالی‌که ده‌ها معترض شب گذشته را در چادری که خارج از شهرک برپا کرده بودند، سپری کردند.

چند اتوبوس حامل تظاهرکنندگان دیگر به محل این شهرک رسیدند تا به تظاهرکنندگانی که از دوشنبه در آنجا حضور داشتند، بپیوندند. پلیس نیز از آوردن ژنراتور به این چادر ممانعت کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش ساره تعطیلات سه روزه خود را در هتل پاندا در شهرک نیو آتیو سپری می کنند.

اگرچه پلیس سیاستی برای مقابله با چنین تظاهراتی ندارد؛ اما پلیس همواره به دنبال دور کردن تظاهرکنندگانی بوده که خواستار تظاهرات مقابل خانه‌های شخصیت‌های عمومی تا چند صد متری بوده‌اند.

تظاهرات معترضان در محل تعطیلات نتانیاهو و همسرش

هفته گذشته، آوی بیتون، رئیس پلیس مرکز اراضی اشغالی، محدودیت‌هایی را برای تظاهرکنندگان در نزدیکی خانه‌های ۱۰ نماینده کنست (پارلمان) و وزرا از جمله یاریو لوین، وزیر دادگستری، موشه آربل وزیر داخلی، مری رگو، وزیر حمل و نقل اعمال کرد.

محدودیت‌هایی که پلیس برای دوری تظاهرکنندگان از منازل وزرا اعمال می‌کند، به آنها اجازه می‌دهد در روزها و ساعت‌های خاص تظاهرات کرده و شعار دهند.

در سال ۲۰۱۷، دیوان عالی رژیم صهیونیستی حکمی صادر کرد که بر اساس آن حق آزادی بیان و اعتراض، شامل حق برگزاری تظاهرات در مقابل خانه‌های شخصیت‌های عمومی نمی‌شود.