سیاست تحریمی آمریکا علیه روسیه شکست خورد

 آناتولی آنتونوف ، سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو، گواهی است بر شکست سیاست تحریمی کاخ سفید.

آنتونوف در بیانیه‌ای نوشت: مقامات آمریکایی بار دیگر برای مقابله با انتقاد فزاینده از شکست سیاست تحریمی دولت این کشور، دست به اعمال تحریم زدند. حتی روس‌هراسان داخلی آمریکا هم به وضوح می‌دانند که این سیاست موفق نشده است تا اقتصاد ما را به زانو درآورده و استقلال فناوری روسیه را تضعیف کند.

وی افزود: این واقعیتی مسلم است به ویژه اینکه کارشناسان بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول هم آن را تایید کرده‌اند.

سیاست تحریمی آمریکا علیه روسیه شکست خورد

دیپلمات روس تاکید کرد: حملات غرب به اقتصاد ما عملا خنثی می‌شود. این مساله مردم روسیه را قادر می‌سازد تا با اعتماد، چشم انتظار آینده باشند. در این فاصله، کشورهای خارج از دایره بدنامِ «میلیاردِ طلایی»، بار دیگر عدم امنیت و مسموم بودن نظام مالی آمریکامحور را باور خواهند کرد. (میلیارد طلایی اصطلاحی‌ است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آن را به کار برد. این اصطلاح به یک تئوری توطئه و نیز به نبرد آینده بر سر منابع جهان بین نخبگان صاحب‌نفوذ و به نوعی حکام جهانی و روس‌ها اشاره دارد.)

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز (جمعه) میخائیل فریدمن، پیوتر آوِن، ژرمان خان و الکسی کوزمیچِف و همچنین اتحادیه صنعت‌گران و کارآفرینان روسیه را تحریم کرد.