اعتراف رابرت کندی به وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین

رابرت کندی جونیور، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا فاش کرد که کشورش آزمایشگاه‌های بیولوژیکی را در اوکراین به عنوان بخشی از برنامه‌های سلاح‌های بیولوژیکی خود ساخته است.

 

به گزارش اسپوتنیک، کندی جونیور گفت: "آمریکا آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین دارد و آن‌ها در حال توسعه سلاح‌هایی هستند که از انواع سازه‌های بیولوژیکی جدید استفاده می‌کنند."

کندی خاطرنشان کرد که "در سال ۲۰۰۱، آمریکا دوباره شروع به سرمایه گذاری مبالغ هنگفتی در ساخت سلاح‌های زیستی کرد، اما نگران بود، زیرا نقض کنوانسیون ژنو جرم است، به این دلیل آن‌ها مدیریت ایمنی بیولوژیکی را به یکی از نهاد‌های وزارت بهداشت محول کردند".

کندی افزود: هر طراحی و ساخت سلاح زیستی نیاز به واکسن دارد، زیرا در صورت استفاده از سلاح‌های زیستی، در "۱۰۰ درصد موارد" احتمال نتیجه معکوس وجود دارد.

اعتراف رابرت کندی به وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین

از سال ۲۰۰۵، واشنگتن حداقل ۲۲۴ میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه‌های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. آمریکا درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود ۳۰ موسسه علمی وزارتخانه‌های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیرو‌های پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل می شد.

وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش کرد که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می‌شود. شبکه‌ای از بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است.