افزایش شکاف بین کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی

 دستگاه امنیتی اسراییل بر این باور است که نخست وزیر اسراییل قصد دارد تا مسئولیت تمرد نظامیان صهیونیست را به گردن فرماندهان آنها بیاندازد.

این رسانه صهیونیست به نقل از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: نتانیاهو به درخواست «هرتزی هالوی» فرمانده ارتش اسراییل برای محکوم کردن اظهارات اعضای ائتلاف حاکم علیه ارتش (این رژیم)، بی توجه است.

فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از نتانیاهو خواسته بود تا اظهارات مقامات ائتلاف حاکم علیه ارتش اسراییل را محکوم کند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حمله نتانیاهو به سران ارتش اسراییل حاکی از آن است که وی می خواهد مسئولیت شرایط پیش آمده را گردن آنها بیاندازد.

اوایل روز دوشنبه نیز، «یائیر نتانیاهو» پسر نخست وزیر اسراییل با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک نوشت: «هالوی/رییس ستاد ارتش اسراییل» با سرکوب نکردن نیروهای ذخیره، به عنوان بدترین فرمانده ارتش، نام خود را در تاریخ ثبت کرد.

«یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاسخ به اظهار نظر پسر نخست وزیر اسراییل در توئیتی، «هالوی» را یکی از بهترین افسرانی معرفی کرد که وی در دستگاه امنیتی و ارتش می شناسد!

براساس این گزارش، سران ارتش رژیم صهیونیستی در نشست روز یکشنبه کابینه امنیتی درباره تاثیرات تمرد نیروهای ذخیره بر توان بازدارندگی ارتش اسراییل و جایگاه بین المللی آن و همچنین تاثیرات منفی معافیت حریدی ها از خدمت نظام وظیفه به نتانیاهو هشدار دادند.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد که به درخواست نتانیاهو، ارائه گزارش درباره وضعیت کلی ارتش اسراییل در نشست های امنیتی کابینه و حتی نشست های کمیته های امنیتی کنست، به خاطر نگرانی از درز این اطلاعات ممنوع شده است.

افزایش شکاف بین کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی

این شبکه تلویزیونی از عصبانیت نتانیاهو از «هالوی» و «تومر بار» فرماندهان ارتش و نیروی هوایی خبر داد و به نقل از نتانیاهو نوشت: انگار ارتش اداره کننده امور است. شما در حال آسیب زدن به توان بازدارندگی ما هستید.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به وضعیت شکننده ارتش اسراییل بعد از تمرد گسترده نیروهای ذخیره آن به ویژه خلبان‌ها نوشت: «هالوی» و «بار» از ارائه هرگونه اطلاعات درباره وضعیت ارتش اسراییل در (نشست ها و مصاحبه ها) خودداری می کنند.

یائیر لاپید رهبر ائتلاف مخالفان در کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این تحولات در توئیتی نوشت: آسیب به توانایی ارتش اسراییل نتیجه کودتای مخرب کابینه نتانیاهوست.

بحران در درون رژیم صهیونیستی پس از اصرار کابینه نتانیاهو برای تصویب لایحه تغییرات قضایی در این رژیم شدت گرفته است. مخالفان این لایحه، آن را گام نتانیاهو برای «کودتای قضایی» توصیف می کنند. از ۳۲ هفته پیش، سرزمین های اشغالی شاهد تظاهرات و اعتراضات مخالفان است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۲ مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات قضائی تصویب کرد.