ابعاد پنهان مرگ یاسر عرفات

به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره شب گذشته خبری را در خروجی خود قرار داد با این مضمون که یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین به مرگ طبیعی نمرده است بلکه ترور شده است.

این خبر بلافاصله در صدر بسیاری از رسانه های جهان قرار گرفت و پس از گذشت بیش از۷ سال از مرگ یاسر عرفات شایعاتی که درباره مرگ وی وجود داشت قوت گرفت.

یاسر عرفات ۱۲ اکتبر ۲۰۰۴ برای درمان راهی فرانسه شد و در یک بیمارستان نظامی در حومه پاریس بستری شد اما وی نه تنها درمان نشد بلکه حال وی به طور ناگهانی رو به وخامت رفت و سرانجام به فاصله کوتاهی در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۴ فوت کرد.

از همان زمان شایعاتی مبنی بر دست داشتن موساد(سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی) و حتی برخی مقامات امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله " محمد دحلان " رئیس دستگاه امنیتی فلسطین در مرگ عرفات وجود داشت.

شبکه تلویزیونی الجزیره به دنبال این شایعات به مدت ۹ ماه تحقیقاتی را در این باره انجام داد که نتیجه آن حاکی از آن است پلوتونیوم سمی در سطح بالا در لباس ها و وسائل اطراف عرفات همچون کلاه و مسواک به تدریج باعثمرگ عرفات شده است.

نکته قابل توجه این است که این میزان پلوتونیوم تنها در نیروگاه های هسته ای قابل تولید است. تحقیقات الجزیره با کمک دانشمندان مرکز دانشگاهی پزشکی قانونی در لوزان سوئیس انجام شده است.

آنچه باعثشد بیش از همه از این ماده سمی سخن به میان آید شباهت مرگ " الکساندر لدولینکو " جاسوس فراری روس با مرگ یاسر عرفات بود.

لدولینکو که در یک رستوران یک وعده غذایی خورده بود به تدریج در یکی از بیمارستان های لندن درگذشت محققان پس از بررسی دریافتند غذایی که وی خورده بود حاوی ماده سمی پلوتونیوم بوده است که با چشم قابل مشاهده نیست.

خبرگزاری سما(خبرگزاری مستقل فلسطین) در این رابطه نوشت: حال که وجود ماده سمی پلوتونیوم در لباس های یاسر عرفات ثابت شده است تحقیقات بیشتر و نبش قبر وی نیازمند موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین است و علاوه براین برای انتقال جسد عرفات به خارج مناطق کرانه باختری نیز رژیم صهیونیستی باید موافقت کند.

کشف بقایای پلوتونیوم در استخوان های یاسر عرفات به روشن شدن قضیه ترور وی با این ماده سمی کمک بسیاری خواهد کرد.

بنا بر اعلام الجزیره، " صائب عریقات " مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در این رابطه اعلام کرده است تشکیلات خودگردان خواستار تحقیقات بین المللی درباره ترور یاسر عرفات است و همان طور که برای بررسی ترور " رفیق حریری " نخست وزیر اسبق لبنان یک تیم بین المللی تشکیل شد برای یاسر عرفات نیز باید تحقیقات اینچنینی صورت گیرد.

الیوم السابع نیز به نقل از "سهی عرفات" همسر یاسر عرفات گزارش داد: من درخواست نبش قبر یاسر عرفات را دارم و از تشکیلات خودگردان فلسطین می خواهم در این رابطه همکاری لازم را داشته باشد و علمای اسلامی نیز فتوای نبش قبر را صادر کنند.