ورود بیش از ۹۲ هزار زائر به عراق طی سه روز

 «عمر الوائلی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق ، امروز (یکشنبه، ۲۰ آگوست)، از ورود بیش از ۹۲ هزار زائر خارجی به این کشور طی سه روز (از پنجشنبه ۱۷ آگوست تا شنبه ۱۹ آگوست) خبر داد و افزود که این زائران، از طریق ۱۲ گذرگاه مرزی برای برگزاری مراسم اربعین خود را به عراق رسانده‌اند. 

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، تصریح کرد: دولت نیز برای تسهیل موانع پیش روی کار سازمان گذرگاه‌های مرزی، از ما بسیار حمایت کرد و در سایه تلاش ما برای ارائه بهترین خدمات به زائران، هماهنگی‌هایی با استانداری‌ها صورت گرفت تا زیرساخت‌ها برای عبور شمار زیادی از زائران در گذرگاه‌های مرزی زمینی و هوایی  تقویت شود.

الوائلی افزود: همچنین برای تسریع در صدور روادید و روند بازرسی‌ها با توجه به گرمای هوا و تلاش برای تسریع در عبور و مرور زائران و کاهش تشریفات اداری با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی هماهنگی صورت گرفته و از ورود هرگونه مواد ممنوعه جلوگیری می‌شود».

این مقام مسؤول عراقی  همچنین از تدوین طرحی ویژه برای مقابله با شرایط اضطراری احتمالی از سوی سازمان گذرگاه‌های مرزی در آستانه اربعین حسینی (ع) خبر داد.

ورود بیش از ۹۲ هزار زائر به عراق از ۱۲ گذرگاه مرزی

وی توضیح داد: «مجموع زائرانی که از روز پنجشنبه پیش تا روز شنبه پیش وارد عراق شده‌اند به ۹۲ هزار و ۶۱۵ نفر از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و جمهوری آذربایجان می‌رسد که از طریق ۱۲ گذرگاه مرزی از جمله گذرگاه‌های منطقه کردستان عراق وارد شده‌اند. گذرگاه زرباطیه، در مقایسه با سایر گذرگاه‌ها بیشترین تعداد زائر را از خود عبور داده و ۶۰ درصد زائران از طریق این گذرگاه وارد عراق شده‌اند».

  زرباطیه یکی از گذرگاههای مهم مرزی عراق است که هرساله ورود میلیون‌ها زائر از کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران به خاک عراق را تسهیل می‌کند.

چند روز پیش «علاءالدین القیسی» سخنگوی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق  پیش بینی کرده بود که مراسم اربعین امسال در کربلای معلی در مقایسه با سالهای پیش با حضور زائران بیشتری برگزار شود.