ترامپ همچنان پیشتاز است

 این نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که ترامپ در رقابت برای نامزدی ریاست جمهوری از طرف جمهوری‌خواهان حتی پس از اینکه از مناظره با ران دسانتیس فرماندار فلوریدا و سایر رقبا خودداری کرد، تقریباً ۴۰ درصد از فرماندار فلوریدا که دومین نامزد محبوب حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، پیشی گرفت.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس همچنین نشان داد که نیمی از پاسخ‌دهندگان جمهوری‌خواه که اولین مناظره حزب را در روز چهارشنبه دنبال کردند، با دیدگاه‌ها و نظرات دسانتیس نسبت به سایر نامزدهای شرکت‌کننده در این مناظره موافقت بیشتری داشتند.

با این حال بر اساس نتایج نظرسنجی رویترز/ایپسوس، دسانتیس با ۱۳ درصد حمایت از سوی شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه در این نظرسنجی هنوز در جایگاه دوم باقی مانده است در حالی که ترامپ با کسب ۵۲ درصد حمایت از سوی این شرکت‌کنندگان، بسیار بیشتر از حمایت ۴۷ درصدی که در نظرسنجی رویترز/ایپسوس در اوایل ماه آگوست کسب کرده بود، از حمایت جمهوری‌خواهان آمریکا برخوردار شده است.

این نظرسنجی ۲ روزه پاسخ‌های آنلاین را از یک هزار و ۴ بزرگسال آمریکایی در سراسر ایالات متحده جمع‌آوری کرد.

به نوشته رویترز، دسانتیس و هفت نامزد دیگر جمهوری‌خواه در مناظره میلواکی که توسط شبکه فاکس نیوز برگزار شد شرکت کردند در حالی که مصاحبه از پیش ضبط شده ترامپ با تاکر کارلسون مفسر محافظه‌کار همین شبکه که به طور همزمان و با هدف ریزش بینندگان این مناظره دسته جمعی نامزدهای جمهوری‌خواه یا همان رقبای هم‌حزبی انتخاباتی ترامپ، در حساب کاربری کارلسون در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شد.

ترامپ قبل از مناظره گفت که علی‌رغم کیفرخواست مطرح شده علیه وی در ۴ پرونده جنایی مجزا و نیز با توجه به پیشتازی بی چون و چرایش از سایر نامزدهای جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها، شرکت در این مناظره دسته‌جمعی هیچ جذابیت و سود سیاسی برای وی ندارد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد نتایج آخرین نظرسنجی رویترز/ایپسوس، مهر تائید بر آن زده است.

ترامپ همچنان پیشتاز است

 

در اولین مناظره حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا و در غیاب دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و یکی از کاندیداهای این حزب، "ویوک راماسوامی" تاجر هندی تبار رهبری این مناظره انتخاباتی را برعهده داشت.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی محبوبیت "ویوک راماسوامی" ( Vivek Ramaswamy) در نظرسنجی‌های ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه افزایش یافته و با توجه به اولین مناظره حزب جمهوری خواه، رقبای او نیز متوجه افزایش محبوبیتش شده‌اند.

اولین مناظره جمهوری خواهان در ۲۳ آگوست (اول شهریور) یک برنامه پر سر و صدا بود که در آن چندین نامزد از جمله مایک پنس، نیکی هیلی و کریس کریستی با راماسوامی به مناظره پرداختند و این سیاستمدار تازه کار را که سریع صحبت می‌کرد، ساده لوح جلوه دادند.