نقش گوگل در پیروزی بایدن در انتخابات

 بر اساس گزارش «ام‌آرسی» (مرکز تحقیقات رسانه‌)، گوگل وبسایت‌‌های کمپین‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ همه رقبای جدی « جو بایدن » رئیس‌جمهور آمریکا را مخفی می‌کند. 

به گزارش ام‌آرسی، در جستجوی وب برای وبسایت‌های کمپین‌های انتخاباتی در گوگل یک روز قبل از اولین مناظره مقدماتی حزب جمهوری‌خواه، حتی شامل یک نامزد جمهوری‌خواه در صفحه اول نمی‌شد. 

این دیدبان رسانه گزارش داد حتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در نظرسنجی‌ها شانه به شانه بایدن قرار دارد، در چند صفحه اول صفحه نتایج ظاهر نشد. 

به گزارش «راشا تودی»، حتی «رابرت اف.کندی جونیور» دموکرات که تهدید اصلی کسب نامزدی این حزب مقابل بایدن است، اصلاً در نتایج ظاهر نشد؛ این در حالی است که در یک نظرسنجی اخیر، آرای ۲۰ درصدی در مقابل بایدن کسب کرد. در واقع تنها دموکراتِ غیر بایدن در صفحه نخست سرچ گوگل، «گورو ماریان ویلیامسون» بود که در نظرسنجی‌ها درصد یک رقمی پایینی دارد. 

مداخله گوگل برای پیروزی بایدن در انتخابات

به گفته «دن اشنایدر» از مسؤولان مرکز تحقیقات رسانه، گروه محافظه‌کار تحلیل محتوا و نظارت بر رسانه آمریکایی پنجشنبه گفت «گوگل هر تهدید علیه بایدن را حذف کرده» و یادآوری کرد «چطور گوگل همه تلاشش برای رساندن «هیلاری کلینتون» به کاخ سفید انجام داد و از آن زمان به مداخله در انتخابات ادامه داده است». 

کندی اوایل این ماه از گوگل به دلیل نقض حقوق متمم اول خود شکایت و استدلال کرد یوتیوب شرکت تباعه آن محتوای او را به دستور دولت بایدن مسدود کرده است. 

ترامپ هم در سال ۲۰۲۱ از گوگل به دلیل نقض حق آزادی بیان شکایت کرد. یوتیوب و سایر رسانه‌های اجتماعیِ جریان اصلی بعد از حمله ششم ژانویه طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، دسترسی او را سلب کردند. 

سال گذشته مشخص شد بیش از دوازده سازمان دولتی دستورات سانسور مبتنی بر محتوا به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی صادر می‌کردند که باعث شد یک قاضی دستور منع تماس دولت آمریکا با این پلتفرم‌های را صادر کند.