اسرائیل خواهد سوخت

 رسانه‌های عبری امروز یک‌شنبه، ۲۶آگوست به تحلیل تداوم اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی علیه کابینه «بنیامین نتانیاهو » پرداختند؛ شب گذشته، شنبه ده‌ها هزار صهیونیست شهرک‌نشین در خیابان‌ها تجمع کردند تا علیه طرح اصلاحات قضایی بحث برانگیز پیشنهادی کابینه رژیم اشغالگر برای سی و چهارمین هفته متوالی اعتراض کنند.

طبق گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عربی۲۱»، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی از تداوم اعتراضات نوشت: ده‌ها هزار اسرائیلی در تظاهرات مرکزی علیه طرح اصلاحات قضایی شرکت کرده و به خیابان کاپلان، مرکز تل‌آویو آمدند.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، پلیس رژیم صهیونیستی پس از آغاز این تظاهرات، مجبور به تعدادی از جاده‌های اصلی تل‌آویو شده است.

به نوشته همین روزنامه، تظاهرکنندگان بنر بزرگی از نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سارا، همسرش را با این جمله که «اسرائیل خواهد سوخت» در میدان تل‌آویو برافراشتند.

دیگر رسانه‌های صهیونیستی هم در گزارش‌های خود از حاشیه سی و چهارمین هفته اعتراضات سراسری علیه تغییرات قضایی نتانیاهو، با انتشار فیلم بالا نوشتند: میدان کاپلان، تل آویو.. «و بگذار کشور در آتش بسوزد».

این تصویر به تفریح و خوشگذرانی‌های اخیر نتانیاهو با همسرش و در بحبوحه درگیر بودن این رژیم در ناآرامی‌ اشاره داشت. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه، ۱۷آگوست با انتشار یک ویدئو از خود و همسرش در حال گذراندن تعطیلات، باعث خشم محافل رسانه‌ای و سیاسی در سرزمین‌های اشغالی شد.

اسرائیل خواهد سوخت

بعد از انتشار این فیلم، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار گزارشی، به شدت از نتانیاهو انتقاد کرده و نوشت: «کشور در حال سوختن است و آن‌ها جشن می‌گیرند و از تعطیلات لذت می‌برند..بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ویدئوی عجیب و وحشتناکی از مکانی که تعطیلاتش را در آن سپری می‌کند، منتشر کرد. او و همسرش عینک‌های آفتابی رنگی به چشم دارند و شیشه‌هایی از مشروب بر روی میزشان است».

یدیعوت آحارونوت بخش دیگری از گزارشش درباره اعتراضات شب گذشته نوشت: این تظاهرات به تل‌آویو محدود نشده و در شهرک‌های دیگر نیز برگزار شده است؛ هزاران اسرائیلی همچنین در تجمع‌های اعتراضی مناطق دیگری از جمله شهرک‌های پتخ تیکوا و هرتزلیا (مرکز) و کفار سابا (شمال) شرکت کردند.

وبگاه خبری صهیونیستی «واللا» به نقل از «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب افراطی «اسرائیل خانه ما» و وزیر دارایی سابق رژیم صهیونیستی نوشت: او در ادامه درگیری‌های داخلی اسرائیل به نتانیاهو حمله کرد و گفت نتانیاهو حتی یک روز دیگر هم نباید در قدرت بماند؛ زیرا خطر وجودی برای اسرائیل به شمار می‌رود؛ بزرگترین خطر برای اسرائیل نه ایران است، نه حزب الله، نه حماس بلکه بنیامین نتانیاهو است.

باوجود آنکه کابینه رژیم اشغالگر امیدوار بود با تصویب بخشی از این طرح تغییرات قضایی، موج اعتراضات صهیونیست‌ها کاهش پیدا کند، اما روند مخالفت‌ها افزایش یافته و شنبه‌های اعتراضی تل‌آویو و دیگر شهرک‌های اشغالی همچنان پابرجاست. رهبران ائتلاف مخالف نیز با حمایت از تداوم این اعتراضات، مدعی شده‌اند که سال آینده کابینه جدید را تشکیل خواهند داد.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی با عنوان «اصلاح نظام قضایی» این رژیم ارائه داد که شهرک‌نشینان صهیونیست برای سی‌وچهار هفته متوالی علیه آن اعتراض می‌کنند.

ائتلاف مخالفان در کنست این طرح را، «کودتای قضایی» توصیف کرده و مدعی است نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.