وزیر دفاع جدید انگلیس منصوب شد

 دفتر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که پس از استعفای رسمی «بن والاس»، «گرانت شاپس» وزیر کشور پیشین بریتانیا بعنوان وزیر دفاع جدید بریتانیا منصوب شد.

شبکه اسکای نیوز در این خصوص گزارش کرد، در حالیکه نخست‌وزیر بریتانیا در حال اعمال تغییرات کوچک در رأس دولت است، گرانت شاپس بعنوان وزیر دفاع جدید بریتانیا معرفی شد.

والاس ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که دفعه بعدی که سوناک تغییراتی در کابینه‌اش اعمال کند از سمت خود بعنوان وزیر دفاع بریتانیا کناره‌گیری خواهد کرد و همچنین در انتخابات بعدی پارلمانی کشورش از سمت نمایندگی پارلمان انگلیس نیز کنار خواهد رفت.

رسانه‌های انگلیسی امروز (پنجشنبه) گزارش کردند که والاس با ارسال نامه‌ای به سوناک، رسماً از سمت خود بعنوان وزیر دفاع بریتانیا کناره‌گیری کرد.

اسکای‌نیوز در ادامه گزارش کرد که هم‌اکنون شاپس که وزیر فعلی امور مربوط به امنیت انرژی و صفر خالص بریتانیا است، جایگزین والاس خواهد شد.

طبق این گزارش، شاپس قبل از ساعت ۰۹:۰۰ صبح امروز به وقت محلی در حال ورود به دفتر نخست‌وزیری انگلیس دیده شده است که به خبرنگارانی که در آن‌جا جمع شده بودند، دست تکان داد.

وزیر دفاع جدید انگلیس منصوب شد

این پنجمین پست کابینه‌ای است که شاپس در سال جاری میلادی برعهده می‌گیرد و پیش از آن بعنوان وزیر امور حمل و نقل بریتانیا در دوران نخست‌وزیری بوریس جانسون، وزیر کشور در دولت لیز تراس و وزیر امور تجاری و وزیر انرژی فعلی فعالیت داشته است.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که چه کسی قرار است جایگزین شاپس در وزارت انرژی انگلیس شود اما «کلر کوتینهو» نیز پس از شاپس در حال ورود به دفتر نخست‌وزیری بریتانیا دیده شده است.