هشدار مقتدی الصدر درباره هرگونه بی‌احترامی به زائران اربعین

 «سید مقتدی الصدر » رهبر جریان صدر عراق، امروز شنبه (۲ سپتامبر) با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، درباره هرگونه تعدی به زائران غیرعراقی و موکب‌های احزاب مختلف در ایام اربعین هشدار داد.

وی نوشت: «ما عراقی‌ها به درگیری‌های عشایری، قبیله‌ای، سیاسی، فرقه‌ای و مواردی از این دست عادت کرده‌ایم. اما موضوع عجیب جدید، ایجاد درگیری بین موکب‌های حسینی یا بین زائرین اربعین امام حسین علیه السلام است. مانند حمله به زائران ایرانی یا تعدی به پرچمهای زائران کشورهای مختلف یا تعدی به زائران کشورهای عربی حوزه خلیج [فارس] بویژه سعودی‌ها یا پرچمهای کشورهای آن‌ها یا تعرض موکب فلان حزب مشخص یا دارای وابستگی مشخص به دیگری!..پس شعار الحسین یجمعنا (حسین ما را گرد هم می‌آورد) کجا رفت؟!!».

مقتدی الصدر تصریح کرد: «همه این‌ها شرم‌آور و حتی حرام است، امام حسین علیه السلام برای همه مذاهب، بلکه برای هر انسانی است که اصلاح را دوست داشته باشد و از فساد بیزار باشد».

رهبر جریان صدر تاکید کرد: «هر کس که به هر زائری صرف نظر از گرایش او، مذهب، عقیده، نژاد، ایدئولوژی و کشورش تعرض کند، یا بعثی است یا از ایده‌های تثلیث شوم تفرقه در صفوف اسلامی و انسانی با تعدی به زائران یا پرچم‌های آن‌ها که سمبل ملت‌ها است نه حکومت‌ها برای تفرقه انداختن و فتنه‌انگیزی و پناه بر خدا، به بهانه‌های ملی و سیاسی حمایت می‌کند و کسی است که بر خدای تعالی و رسول [اکرم] (ص) و عترت پاکش صلوات‌الله و سلامه علیهم اجمعین دروغ می‌بندد».

هشدار مقتدی الصدر درباره هرگونه بی‌احترامی به زائران اربعین1

وی افزود: «همه زوار و کسانی که با پای پیاده برای اربعین عازم کربلاء می‌شوند، با یکدیگر برابرند و هیچ کس بر دیگری جز از نظر تقوا، برتری ندارد. پس از خدا بترسید و تعدی نکنید که خداوند متجاوزان را دوست ندارد».

پیاده‌روی اربعین، از آیین‌های است که در روزهای منتهی به اربعین حسینی (ع) (۲۰ صفر)، برگزار می‌شود. این پیاده‌روی از نقاط مختلف عراق به‌طرف کربلا  انجام می‌شود و در طول مسیرهای راهپیمایی، موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران برپا می‌شود. به گفته مقامات عراقی، انتظار می‌رود، امسال، بالای ۲۰ میلیون زائر امسال وارد کربلا شوند. سال گذشته طبق آمار دبیرخانه آستان عباسی در شهر کربلا ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر تا روز اربعین وارد این شهر شده بودند.