بحرین مجبور به پذیرایی از وزیر خارجه اسرائیل

 پایگاه اطلاع رسانی وای نت درگاه اطلاع رسانی برخط روزنامه یدیعوت احارانوت در خبری در این رابطه نوشت: در سایه رسوایی پرونده وزیر خارجه لیبی و نیز اعتراضات گسترده در بحرین ، ایلی کوهن وزیر خارجه یکشنبه عازم منامه می‌شود.

سمدار بری تهیه کننده این گزارش در مقدمه آن آورده است: اگر مسئولین بحرینی می‌توانستند این سفر را مجددا لغو می‌کردند، همانطور که 7 اوت گذشته در اعتراض به ورود بن گویر به (مسجد الاقصی) لغو و تاکید شد به دلایل فنی این سفر انجام می‌شود.

به نوشته این رسانه عبری زبان کوهن در حالی عازم بحرین می‌شود که پرونده فرار وزیر خارجه لبیی به دلیل افشای دیدارش با ایلی کوهن توسط وزیر اسرائیلی در رم، همچنان به قوت خود باقی است اما مهم‌تر از آن این سفر در حالی انجام می‌شود که بحرین شاهد بزرگترین قیام زندانیان در تاریخ خویش است.

در ادامه گزارش تاکید شده است: اکثر زندانیان از طایفه شیعه بحرین هستند که تحت حاکمیت پادشاه حمد بن عیسی قرار دارند، مسولین بحرینی تلاش می‌کنند تا از حجم و بزرگی این قیام کاسته و اعلام کنند فقط 140 زندانی دست به اعتصاب غذا زده‌اند اما سازمان‌های مدافع حقوق بشر و فرزندان دو تن از زندانیان تاکید می‌کنند که بیش از 801 زندانی در این امر شرکت دارند.

بحرین مجبور به پذیرایی از وزیر خارجه اسرائیل

این رسانه همچنین خبر داد، در جریان این سفر قرار است کوهن با چهار وزیر بحرینی دیدار و گفتگو کند اما نامی از این وزرا نبرد.

قرار است در این سفر یک هیئت اقتصادی و گروهی از روزنامه نگاران ایلی کوهن را همراهی کنند.

 با این حال به نوشته وای نت، کوهن و هیئت همراه در حالی خود را آماده سفر می‌کنند که هر لحظه انتظار دارند، خبر لغو آن از سوی طرف بحرینی به دستشان برسد.