بسته کمکی جدید ۶۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون ) اعلام کرد که بسته کمکی بلندمدت که قرار است برای خرید تعدادی تسلیحات و تجهیزات نظامی استفاده شود، از طریق صندوق ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI) ارائه خواهد شد.

 

این بسته که شامل تجهیزات پایداری و ادغام سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین، تجهیزات سامانه موشکی توپخانه با کارایی بالا (HIMARS)، گلوله‌های توپخانه، خودرو‌های جنگ الکترونیک، مهمات انهدام و تجهیزات پاکسازی مین است، همچنین شامل فعالیت‌های آموزشی و نگهداری خواهد بود.

بسته کمکی مورد بحث یک روز پس از آن منتشر شد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر خود به اوکراین، بسته کمکی یک میلیارد دلاری جدید به این کشور را اعلام کرد و از پیشرفت در حمله اوکراین به روسیه در هفته‌های اخیر خبر داد.

در چارچوب بسته کمکی یک میلیارد دلاری، ۱۷۵ میلیون دلار کمک دفاعی به اوکراین داده خواهد شد. این کمک‌ها شامل موشک‌های هیمارس، سامانه‌های موشکی جاوالین، سامانه‌های ضد تانک و برای تانک‌های آبرامز گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده است.

بسته کمکی جدید ۶۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین

۳۰۰ میلیون دلار از این بسته شامل حمایت اجرای قانون برای برقراری نظم در مناطق آزاد شده از روسیه است.

۱۰۰ میلیون دلار از این بسته به عنوان «تامین مالی نظامی خارجی» و ۲۰۶ میلیون دلار به عنوان کمک‌های بشردوستانه داده می‌شود. بخش باقی مانده برای نیاز‌های بلندمدت اوکراین اختصاص داده خواهد شد.