آغاز سفر کره شمالی به روسیه+ تصاویر

دولت کره شمالی بامداد سه‌شنبه تایید کرد که « کیم جونگ اون » رهبر این کشور بعدازظهر یکشنبه (به وقت محلی) با قطار مخصوص خود برای سفر به روسیه به راه افتاده است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) با تایید خبر رسانه‌های غربی، گزارش داد که سران ارشد حزب حاکم و مقامات نیروهای مسلح کره شمالی، کیم را در این سفر همراهی می‌کنند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، با این حال هنوز مشخص نیست کیم و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دقیقا چه زمانی و در کجا دیدار خواهند کرد.

پیش از این، منابع آمریکایی و اروپایی در مصاحبه با روزنامه «نیویورک‌تایمز»، ادعا کرده بودند که رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی به شهر «ولادی‌وستوک» در روسیه می‌رود تا درباره امکان ارائه تسلیحات به این کشور برای استفاده در جنگ اوکراین رایزنی کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز روز دوشنبه تایید کرد که کیم با دعوت رسمی پوتین طی روزهای آینده به روسیه می‌آید تا دیدار دوجانبه انجام بگیرد. 

با این حال، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ادعای اینکه مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی در حال پیشرفت است، هشدار داد که در صورت کمک نظامی پیونگ‌یانگ به مسکو، بهای گزافی را باید پرداخت کنند.

 

 

پایان پیام/