«امیر» داعش در اقلیم کردستان عراق دستگیر شد

 شورای امنیت اقلیم کردستان شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از امرای داعش به اسم زیدان خلیفه احمد مطر ملقب به ابو لیلی را دستگیر کرده است.

براساس گزارش رووداو، در بیانیه شورای امنیت اقلیم کردستان آمده است: بر اساس اطلاعات امنیتی و جمع آوری اطلاعات دقیق و صحیح و طی یک عملیات در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۳، یک امیر در سازمان تروریستی داعش به نام دستگیر شد. او سمت امیر ناحیه سعد بن ابی وقاص در ولایت دجله داعش را برعهده داشت و وظایف وی محدود به منطقه کوهستانی «قره جوغ» بود  و متهم به شرکت در انجام چندین "اقدامات تروریستی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: متهم در سال ۱۳۹۳ با داعش تماس گرفت و در صفوف آن در منطقه «شرقاط» مسلح شد و پس از آن به عنوان مسئول گردان خمپاره منصوب شد و در نبرد‌های این سازمان با نیرو‌های پیشمرگ در محور‌های مخمور و قرج شرکت کرد. بر اساس بیانیه امنیت اقلیم کردستان، پس از آزادسازی مناطق تحت کنترل این سازمان در سال ۲۰۱۷، داعش گروهی از گردان‌ها را ایجاد کرد و متهم مسئول یکی از این گروه‌ها در منطقه قره چوغ بود.

این تروریست داعشی به نیروهای امنیتی گفت: در یکی از مهمانسرا‌های وابسته به (ابو مریم) شیخ حمد با سازمان بیعت کردم و ۵۰ نفر از اعضا در مهمانخانه با ما حضور داشتند. در چندین نبرد در منطقه قراج شرکت کردم و هنگام نصب خمپاره در یکی از نبرد‌ها از ناحیه پا مجروح و متعاقباً به بیمارستان منتقل شدم و پس از آن در یکی از مهمانسرا‌های وابسته به این سازمان مشغول به کار شدم.

«امیر» داعش در اقلیم کردستان عراق دستگیر شد

وی ادامه داد: پس از نقل مکان به قره جوغ، به سمت منطقه سعد بن ابی وقاص در استان دجله منصوب شدم و سپس دستور جمع آوری اهداف مالی را دریافت کردیم. در آن زمان داعش شروع به عملیات آدم ربایی و باج خواهی برای آزادی گروگان‌ها کرد.