فرار ترامپ از مناظره دوم جمهوری خواهان

 دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در انتخابات 2024 اعلام کرد که در مناظره دوم درون حزبی که قرار است در تاریخ 27 سپتامبر (5 مهر) در موسسه رونالد ریگان در کالیفرنیا برگزار شود، شرکت نمی کند.

یکی از مشاوران ترامپ اظهار کرد قرار است ترامپ همزمان با این مناظره، در جمع کارگران اعتصاب کننده اتحادیه خودروسازی سخنرانی کند.

وی در حالی این سخنرانی را انجام می دهد که منتقد سرسخت سیاست های رئیس جمهور بایدن در مورد خودروهای برقی است.

براساس این گزارش، سخنرانی ترامپ در جمع کارگران اعتصاب کننده تلاشی از سوی او برای بازنگری رقابت های کسب نامزدی حزب و رقابت احتمالی با جو بایدن به عنوان نامزد دموکرات ها در نوامبر سال آینده است.

این سخنرانی بخشی از برنامه کمپین ترامپ برای جلب آرای برخی از رای دهندگان طبقه کارگر است که در انتخابات 2020 در برابر ترامپ، به بایدن رای دادند.

اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی آمریکا هفته گذشته اعتصابی را علیه سه شرکت بزرگ خودروسازی این کشور بر سر دستمزد و دیگر مزایا و دیگر منازعات کاری آغاز کردند. این اعتصاب می تواند یک خطر سیاسی مهم برای بایدن باشد.

علاوه بر این، ترامپ در این سخنرانی تلاش خواهد کرد تا کارگران خودروسازی و دیگر اعضای اتحادیه را متقاعد کند تا اگر وی بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شود، پشتیبان آنها خواهد بود.

فرار ترامپ از مناظره دوم جمهوری خواهان

در همین حال کمپین بایدن، به شدت از دونالد ترامپ برای سیاست های اتخاذ شده در مورد این سخنرانی انتقاد کرد و گفت: به جای ایستادن در کنار کارگران اعتصاب کننده، ترامپ مالیات افراد بسیار ثروتمند را کاهش داد در حالی که شرکت های خودروسازی تعطیل شده و فرصت های شغلی در کشور به خارج از مرزها هدایت شد.

این در حالی است که ترامپ پیش تر در نخستین مناظره جمهوری خواهان که در شهر میلواکی برگزار شد، شرکت نکرد.

نتایج نظرسنجی های جدید که توسط وال استریت ژورنال انجام شده نشان می دهد به رغم مطرح شدن 4 اتهام کیفری علیه دونالد ترامپ، وی همچنان نامزد پیشتاز در رقابت های انتخاباتی 2024 جمهوری خواهان است.

ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و برای دور نگه داشتن او از رسیدن به سمت ریاست جمهوری دانسته است. این در حالی است که تنها دو رقیب از میان رقبای جمهوری خواه ترامپ که در نخستین مناظره درون حزبی شرکت کرده بودند، اعلام کردند که اگر ترامپ در پرونده های خود محکوم شود، از او به عنوان نماینده حزب حمایت نخواهند کرد. همچنین این در حالی است که خود ترامپ در این مناظره حضور نداشت.

وی اعلام کرده بود که به دلیل پیشتازی در نظرسنجی ها نیازی نمی بیند که در این مناظره شرکت کند.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال نوشت: مردم می دانند من چه کسی هستم و چه رئیس جمهور موفقی بودم. در نتیجه نیازی نیست در این مناظره ها شرکت کنم.

ترامپ به همراه 18 تن از مقامات سابق، وکلا، دستیاران، کارکنان دفاتر انتخاباتی و اعضای محلی حزب جمهوری‌خواه متهمند که برای ایجاد تغییر در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در ایالت جورجیا دست به اعمال غیرقانونی زده‌اند. در این پرونده ترامپ با 13 اتهام روبرو است.

علیه ترامپ سه پرونده قضایی دیگر نیز در جریان است. او در مجموع در این 4 پرونده کیفری با 91 اتهام روبرو است. سه پرونده دیگر در ایالت‌های واشنگتن، فلوریدا و نیویورک تشکیل شده‌اند.

او در یک پرونده دیگر به نگه داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این پرونده به 40 فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شده است.

پرونده دیگر علیه ترامپ، به تلاش‌ او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش 6 ژانویه 2021 مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن 4 اتهام مطرح شده ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.

علاوه بر اینها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال 2016 و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد.

او در دادگاه 34 اتهام مطرح‌شده علیه خود در این پرونده را رد کرد. در این پرونده هر یک از اتهامات علیه ترامپ با محکوم شدن به حبس تا 4 سال قابل مجازات است.