پشت پرده نشست سه گانه آمریکا با امارات و عربستان در نیویورک

 منابع عربستان ی امروز چهارشنبه از نشستی که میان وزیران خارجه عربستان، امارات و آمریکا برگزار شده و محورهای آن خبر دادند.

در این نشست بر هماهنگی مشترک در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی تاکید شد و آخرین تحولات یمن مورد رایزنی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، عبدالله بن زائد، وزیر خارجه امارات و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.

در این نشست از میزبانی عربستان از هیئتی از انصار الله با هدف تشویق طرف‌های یمنی برای مذاکره برای دستیابی به نقشه راهی برای پایان درگیری در یمن از طریق فرآیند سیاسی به رهبری یمنی‌ها و تحت نظر سازمان ملل استقبال شد.

نشست مذکور به بررسی راه‌های هماهنگی مشترک در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین المللی و اهمیت حمایت از تلاش‌ها با هدف پی ریزی پایه‌های امنیت و صلح جهانی پرداخت.

پشت پرده نشست سه گانه آمریکا با امارات و عربستان در نیویورک

همزمان تیم لیندرکینگ فرستاده آمریکا در امور یمن از اقدامات آمریکا برای پایان دادن به اختلافات میان عربستان و امارات پس از اینکه اختلافات میان طرفین تشدید شده بود، خبر داد.

این درحالی است که روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده بود که آمریکا تلاش زیادی برای برای برگزاری نشست سه گانه با امارات و عربستان برای حل اختلاف این دو به کار بسته است تا صلح دائمی در یمن برقرار شود.

این رسانه گزارش داده بود که لیندرکینگ به دنبال ترتیب دادن دیداری در نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل است که این نشست امروز چهارشنبه برگزار شد.