زلنسکی اجازه ورود به مجلس آمریکا را نیافت

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ، تصمیم گرفته است به ولادیمیر زلنسکی ، رئیس جمهور اوکراین اجازه ندهد در جریان بازدید روز پنجشنبه خود از کاپیتول هیل در مجلس سخنرانی کند.

این روزنامه گفت که قانونگذار ارشد حزب جمهوری خواه با زلنسکی ملاقات خصوصی خواهد داشت. نمایندگانی که می‌خواهند از رهبر اوکراین سخنی بشنوند، می‌توانند این کار را در آرشیو ملی، در یک رویداد سازماندهی شده توسط کنگره اوکراین در کنگره انجام دهند. همانطور که وی درخواست کرده بود، سنا میزبان رئیس دولت اوکراین خواهد بود.

زلنسکی این هفته به آمریکا سفر کرد تا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند و از مقامات آمریکایی بخواهد حمایت خود را از کی یف حفظ کنند. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از کنگره درخواست کرده است که اجازه ۲۴ میلیارد دلار کمک اضافی به اوکراین بدهد و زلنسکی امیدوار بود که درخواست شخصی وی تصویب آن را تسهیل کند.

زلنسکی اجازه ورود به مجلس آمریکا را نیافت

در حالی که حمایت از اوکراین در برابر روسیه یک  موضوع بحث برانگیز برای جمهوری خواهان است، نشانه‌های فزاینده‌ای از مخالفت با حفظ سطح کنونی کمک‌ها وجود دارد.  بایرون دونالدز، نماینده فلوریدا، پیش از سفر زلنسکی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ پولی در مجلس برای اوکراین وجود ندارد. به صراحت بگویم، ما ۲ تریلیون دلار کسری داریم. هر پولی که به اوکراین می‌دهیم، از آینده خود وام می‌گیریم.

مک کارتی همچنین سطح کمک‌های نظامی به اوکراین را زیر سوال برد و گفت: مسئولیت پولی که قبلاً خرج کرده‌ایم کجاست؟ برنامه برای پیروزی چیست؟ من فکر می‌کنم این چیزی است که مردم آمریکا می‌خواهند بدانند. 

شک و تردید در آمریکا به دلیل نگرانی از اختلاس در اوکراین تقویت شده است. زلنسکی هفته‌ها قبل از سفر به نیویورک، وزیر دفاع خود را برکنار کرد، وزیر دفاع که به‌طور گسترده تصور می‌شد در مقابله با فساد در وزارتخانه‌اش شکست خورده بود.