زنی که با گفتن بسم الله گوشت خوک خورد محاکمه شد

یک چهره‌تأثیرگذار مجازی در اندونزی در پی انتشار ویدئویی در تیک‌تاک به اتهام نفرت‌پراکنی به دو سال زندان محکوم شد. در این ویدئو دیده می‌شود این زن در حالی که «بسم‌الله» می‌گوید، تکه‌ای گوشت خوک به دهان می‌گذارد.

دادگاهی در اندونزی یک اینفولئنسر شناخته‌شده در تیک‌تاک به نام لینا لطفیاواتی، مشهور به لینا مکرجی را به اتهام تحریک نفرت یا دشمنی فردی/گروهی بر اساس مذهب به دو سال زندان و پرداخت جریمه نقدی ۲۰ میلیون روپیه‌ای (بالغ بر ۱۶ هزار و پانصد دلار) محکوم کرد.

محاکمه زن اندونزی

این زن جوان که در تیک‌تاک بیش از دو میلیون دنبال‌کننده دارد، مارس امسال ویدئویی را در این شبکه اجتماعی پرطرفدار منتشر کرد که در آن دیده می‌شد، با گفتن ذکر «بسم‌الله» تکه‌ای گوشت خوک به دهان می‌گذارد. این ویدئو میلیون‌ها بار دیده شده و انتقادات گسترده‌ای به همراه داشت. در نهایت شکایتی علیه این چهره تأثیرگذار مجازی تنظیم شد و پلیس او را در ماه ژوئیه بازداشت کرد.

به گزارش رویترز، اسناد دادگاه نشان می‌دهند که شورای علمای اندونزی در مقابل دادگاه، اقدام این اینفلوئنسر را حرکتی توهین‌آمیز علیه اسلام خوانده است.

اندونزی بیشترین جمعیت مسلمانان جهان را در خود جای داده است و توهین به مقدسات مجازاتی سنگین در این کشور دارد.

لینا لطفیاواتی که در اسناد دادگاه مذهب او اسلام ذکر شده، پس از صدور حکم به خبرنگاران گفت که از رأی صادره شوکه شده است. او افزود: می‌دانم کار اشتباهی کردم، اما انتظار این مجازات را نداشتم. وی به رسانه‌ها گفت برای اعتراض به حکم تعیین‌شده یک هفته مهلت دارد، اما او قصدی برای ارائه درخواست تجدیدنظر ندارد، زیرا این احتمال وجود دارد که دادگاه تجدیدنظر حکم سنگین‌تری برای او صادر کند.

به گفته این زن ۳۳ ساله او تنها برای ارضای حس کنجکاوی گوشت خوک خورده است.