همکاری نظامی ارمنستان با آمریکا را زیر نظر داریم

وزیر دفاع ترکیه روز شنبه اظهار داشت که با دقت همکاری نظامی ارمنستان با آمریکا را زیر نظر دارد.

به گزارش منابع خبری، «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت: «آنکارا رزمایش ارمنستان و آمریکا  را رویداد مهم تلقی نکرده، اما در شرایط متشنج منطقه بادقت هرگونه همکاری نظامی را زیر نظر دارد.»

 وزیر دفاع ترکیه روز جمعه نیز نسبت به برقراری صلح طولانی‌مدت در منطقه قره‌باغ کوهستانی ابراز امیدواری کرد. گولر در مصاحبه با روزنامه «ملیت» گفت که ترکیه انتظار دارد پس از عملیات نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در قره‌باغ، صلح بلندمدت حاصل و نکات توافقنامه صلح اجرایی شود.

وی درباره درگیری مجدد اخیر در قره‌باغ توضیح داد: «در پایان دور جدید درگیری‌های یک روزه، آنها (نمایندگان تشکیلات مسلح در قره‌باغ) گفتند ما تسلیم می‌شویم، همه سلاح‌هایمان را کنار می‌گذاریم و از اینجا می‌رویم».

همکاری نظامی ارمنستان با آمریکا را زیر نظر داریم

بر این اساس، وزیر دفاع ترکیه در ادامه اشاره کرد که روسیه هم در بیانیه خود اذعان کرده تمام اراضی منطقه قره‌باغ کوهستانی متعلق به جمهوری آذربایجان است.

به نوشته ملیت، گولر سپس با اظهارات تحریک‌آمیز علیه ایروان مدعی شد: «[نیکول] پاشینیان [نخست‌وزیر ارمنستان] بیانیه‌ای داد مبنی بر اینکه با کسانی که آنجا هستند ارتباطی ندارند. اگر با آنها کاری ندارید، پس چه کسی است که از آنها حمایت می‌کند؟»

در تاریخ ۱۹ سپتامبر بود که جمهوری آذربایجان عملیات نظامی جدیدی را در قره‌باغ آغاز کرد و آن را «اقدامات ضد تروریسم محلی» با هدف برقراری نظم قانونی خواند. ایروان اما این اقدام را تجاوز توصیف کرد و گفت که هیچ واحد نظامی ارمنستان در قره‌باغ حضور ندارد.