همه تحرکات را در سلیمانیه زیر نظر داریم

به نقل از روزنامه ملیت، وزیر دفاع ترکیه به رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به شدت درباره همسویی با پ ک ک هشدار داد.

یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه گفت: پرونده فعال این روزها، فعالیت پ ک ک در سلیمانیه و انفجار در فرودگاه عربت و موضع بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی است. ما درباره افزایش فعالیت های تروریستی در سلیمانیه به طالبانی هشدار داده ایم و به او می گویم که بهتر است که روابط خود را با سازمان های تروریستی قطع کنید وگرنه برای شما به هر حال تبعات به دنبال خواهد داشت.

گولر افزود: ما تحرکات اتحادیه‌ی میهنی کردستان را رصد کرده و نظرات خود را با دوستان عراقی و دوستانمان در حزب دموکرات کردستان عراق در میان می گذاریم.

وی بیان کرد: هم اکنون ما روابط خود را با سلیمانیه به طور کلی قطع کرده ایم و امیدواریم که بافل طالبانی حمایت و همکاری خود را با این سازمان های تروریستی در اسرع وقت قطع کند.

وزیر دفاع ترکیه تصریح کرد: ما همه چیز را رصد می کنیم و همه چیز را می دانیم و هر تحرکی را به دقت زیر نظر داریم. ما با دوستان عراقی و دوستانمان در حزب دموکرات رایزنی می کنیم.

این موضع گیری در حالی انجام می شود که چند روز قبل سرلشگر «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: روز دوشنبه یک پهپاد نظامی از مرز ترکیه وارد حریم هوایی عراق شد و فرودگاه عربت در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را بمباران کرد که در اثر آن سه نفر کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

ترکیه

وی تاکید کرد: این حمله نقض حاکمیت ملی، امنیت و تمامیت ارضی عراق و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان و همچنین نقض مفاد حقوق بین‌الملل و اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد است. این حملات مکرر مغایر با اصل روابط حسن همجواری بین کشورها و تهدیدی برای تضعیف تلاش‌های عراق جهت ایجاد روابط خوب و متوازن سیاسی، اقتصادی و امنیتی با همسایگان خود است.

فرودگاه عربت در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق قرار دارد.