هشدار جدی بایدن به جمهوری‌خواهان

 «جو بایدن » در ضیافت شام گروه سیاه‌پوستان کنگره آمریکا برای دومین بار با «کالین کال» معاون وزیر دفاع دیدار کرد و در این ضیافت بار دیگر نسبت به احتمال قریب‌الوقوع تعطیلی دولت، به نمایندگان جمهوری‌خواه هشدار جدی داد.

بایدن در این رابطه عنوان کرد: اگر آنها در کنگره یک اقدام جدی برای جلوگیری از تعطیلی دولت انجام ندهند، آمریکا مجبور به پرداخت هزینه سنگینی خواهد شد.

اظهارات بایدن در شرایطی مطرح شد که وی تنها یک هفته برای جلوگیری از تعطیلی احتمالی دولتش فرصت دارد. او در این رابطه به صراحت عنوان کرد: تعطیلی دولت به معنای این است که هم اعضای کنگره و هم اعضای ارتش ایالات متحده باید در شرایطی به که هیچ حقوقی دریافت نمی‌کنند به کار خود ادامه دهند. 

به گفته بایدن این تعطیلی می‌تواند همه موضوعات، از ایمنی غذا گرفته تا تحقیقات مربوط به حوزه سلامت در بخش سرطان و حتی برنامه‌های کودکان را تهدید کرده و دیگر مسائل و موضوعات در ایالات متحده آمریکا را نیز تحت تاثیر قرار دهد. 

بایدن خطاب به جمهوری‌خواهان گفت: تامین مالی دولت یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های کنگره آمریکاست. وی با اشاره به این موضوع، جمهوری‌خواهان افراطی را به دلیل عدم پایبندی به مسئولیت‌هایشان سرزنش کرد. 

برخی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به اقدامات خود در پایان هفته گذشته ادامه داده و لوایحی را در هفته جاری مطرح ساخته و پیش برده‌اند تا حمایت خود را از یک راه‌حل کوتاه مدت که از تعطیل نشدن دولت پشتیبانی می‌کند، اعلام کنند.

هشدار جدی بایدن به جمهوری‌خواهان

در جریان این ضیافت بایدن از اعضای گروه سیاه‌پوستان کنگره آمریکا تشکر کرد و با اشاره به حمایت قاطع رای‌دهندگان سیاه‌پوست در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰، به آن‌ها گفت: «من به شما مدیونم». در ادامه «کامالا هریس» معاون بایدن نیز عنوان کرد: دولت به مبارزه بر سر مسائلی که بر جوامع رنگین‌پوست تاثیر می‌گذارد، از حقوق مربوط به باروری زنان تا قوانین ضد‌اسلحه و حقوق مدنی ادامه خواهد داد. 

در صورتی که جمهوری‌خواهان افراطی در کنگره به روند فعالیت‌های تقابلی خود با بایدن ادامه دهند و مانع از تصویب بودجه دولت فدرال تا ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر) گردند، دولت بایدن به زودی تعطیل خواهد شد.