سئول، کره شمالی را تهدید کرد

  کره جنوبی اولین رژه نظامی در مقیاس بزرگ در یک دهه اخیر را بامداد سه‌شنبه با تسلیحات مختلف از موشک‌های بالستیک گرفته تا بالگردهای تهاجمی به منظور نمایش قدرت در سئول آغاز کرد.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی طی سخنرانی در پایگاه هوایی سئول، به کره شمالی در مورد استفاده از سلاح هسته‌ای هشدار داد و متعهد شد که حمایت از ارتش و صنایع دفاعی را افزایش دهد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این رژه به مناسبت روز نیروهای مسلح کره جنوبی برگزار می‌شود، که معمولاً یک رویداد بی‌ سروصدا نسبت به اقدامات عظیمی است که کره شمالی برگزار کرده است.

یون طی سخنرانی در این رژه نظامی تهدید کرد: «اگر کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، رژیم آن با واکنش قاطع ائتلاف آمریکا-کره، از بین خواهد رفت».

سئول، کره شمالی را به نابودی تهدید کرد

او قول داده است که پاسخی سریع و قاطع در برابر هرگونه اقدام از سوی کره شمالی بدهد و از زمان روی کار آمدن در سال گذشته به طور فعال اتحاد نظامی با واشنگتن و توکیو را تقویت کرده است.

به نوشته رویترز، وزارت دفاع کره جنوبی گفت که در این رژه نظامی یک روزه، هزاران نیرو و تانک‌های ساخت این کشور و توپخانه‌های خودکششی و همچنین هواپیماهای تهاجمی و پهپادها حضور خواهند داشت.