توقف کمک آمریکا به اوکراین، حکم مرگ تایوان است

 « لیندسی گراهام » سناتور سرشناس جمهوری‌خواه آمریکایی در مصاحبه با برنامه «رو در رو با ملت» در شبکه سی‌بی‌اس گفت: خطاب به کسانی که می‌گویند ما باید به اوکراین کمک کنیم، می‌گویم که حق با شماست. خطاب به کسانی که می‌گویند ما باید کمک مالی برای تدابیر مرزی خودمان اختصاص دهیم و نه اوکراین، می‌گویم که شما اشتباه می‌کنید.

گراهام روز یکشنبه گفت: ما حتی یک سرباز را در جنگ اوکراین از دست نداده‌ایم و کمتر از ۵ درصد از بودجه نظامی خود را خرج کرده‌ایم. ۵۰ درصد ارتش روسیه توسط اوکراینی‌ها نابود شده است، بنابراین اگر دولت (واشنگتن) اینقدر کُند عمل نمی‌کرد و (زودتر) به آنها سلاح می‌داد، آنها الان در کریمه بودند.

این سناتور آمریکایی افزود: خطاب به دونالد ترامپ (رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا) و دیگران می‌گویم که بزرگترین اشتباهی که ما از زمان جنگ علیه ترور انجام دادیم، خروج از افغانستان بود. اگر ما جلوی کمک به اوکراین را بگیریم، این ۱۰ برابر بدتر از افغانستان می‌شود. ما بحث تایوان را هم داریم. توقف کمک مالی به اوکراین، در واقع حکم مرگ تایوان است.

توقف کمک آمریکا به اوکراین، حکم مرگ تایوان است

این سیاستمدار جمهوری‌خواه به سی‌بی‌اس گفت: ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) به کار خود ادامه خواهد داد. اگر نمی‌دانید پایان این ماجرا چگونه است، در واقع شما هیچ چیز از جنگ جهانی دوم متوجه نشدید. خطاب به آن جمهوری‌خواهانی که می‌گویند مساله اوکراین به ما ارتباطی ندارد، می‌گویم که شما اشتباه می‌کنید. با احترام عرض می‌کنم که اشتباه می‌کنید. این جنگ بزرگ‌تر می‌شود نه کوچک‌تر. تایوان هم هست. اگر اوکراین بتواند روسیه را شکست دهد، احتمال اینکه چین به تایوان حمله کند، کمتر می‌شود و پوتین متوقف می‌شود.