رژیم صهیونیستی در حالت افول است

سید هادی سیدافقهی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گویی تلویزیونی در ارتباط با برخورد دوگانه بعضی از سران کشور‌های اسلامی با موضوع رژیم صهیونیستی ، تجاوزگری آن‌ها و اهانت به قرآن کریم اظهار کرد: میان اهانت به مقدسات و اعمال فشار به مردم فلسطین نمی‌توان تفکیک قائل شد.

وی گفت: وظیفه ملت‌ها مشخص است، نشان به آن نشان که بعد از برقراری روابط بین کشورهای مصر و اردن با رژیم صهیونیستی، مردم این دو کشور هرگز زیر بار عادی‌سازی نرفتند که این مطلب بسیار مهم است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: اکنون برخی  از حکام عرب که دست به عادی‌سازی زدند، ما اسمش را عادی سازی حکام گذاشتیم به دلیل اینکه در همان کاخ‌ها و در همان روابط دیپلماتیک تشریفاتی بعضی از مقامات صهیونیست به دربار حکام عرب می‌روند، اما جرات نمی‌کنند عادی‌سازی را با مردم مصر، اردن، امارات و بحرین اجرایی کنند.

وی گفت: وظیفه حکامی که مقام معظم رهبری به آنها هشدار دادند این است که واقعاً این خطر را نکنند، چون وضعیت رژیم صهیونیستی در حالت افول است و دچار گسل ژله‌ای شده است و امروز بین صهیونیست‌ها درگیری است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: با توجه به قانونی که نتانیاهو پیشنهاد کرد و یک مرحله‌اش را با ۶۴ رای مصوب کرد شاهد هشدار‌های جدی وزیر دفاع نتانیاهو هستیم که می‌گوید اگر ما بخواهیم به این شکل و با همین دست فرمان جلو برویم و بخواهیم قانون اصلاحات قضایی را تصویب کنیم به سمت جنگ داخلی حرکت می‌کنیم؛ بنابراین من تصور می‌کنم که وظیفه حکام عرب این است که با ملت‌های خودشان همسو شوند.

رژیم صهیونیستی در حالت افول است

سیدافقهی درباره قوت گرفتن وحدت جهان اسلام گفت: برخی از حکامی که تصور می‌کنند با عادی‌سازی با رژیم اشغالگر قدس تاج و تخت‌هایشان، امنیتشان و ثبات حکومت‌هایشان تامین می‌شود، باید در این مسئله تجدیدنظر کنند و در مرحله دوم روند این است که بیایند و همسو با مطالبات ملت‌ها، اعتقادات، ارزش‌ها و تاریخچه جهادی ملت‌هایی که خون دادند، بایستند.