تعطیلی مدارس در فرانسه به دلیل هجوم ساس‌ها

گابریل آتال، وزیر آموزش و پرورش فرانسه گفت که ساس‌ها در سطوح مختلف شناسایی شدند. پاریس به دلیل نگرانی‌های فزاینده در مورد هجوم ساس‌ها مجبور به تعطیلی هفت مدرسه شده است.

براساس گزارش تلویزیون فرانسه٬ دولت امانوئل مکرون این هفته یک سری جلسات را برای بررسی شمار فزاینده موارد گزارش شده ساس در زمانی که فرانسه میزبان جام جهانی راگبی است و برای میزبانی المپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌شود، برگزار کرد.

پیش از این روز جمعه، وزارت آموزش و پرورش در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که چندین مدرسه با ۱۵۰۰ دانش آموز تعطیل شده است. در اوایل این هفته، مقامات اعلام کردند که دو مدرسه - یکی در مارسی و دیگری در ویلفرانش-سور-سانه در خارج از لیون در جنوب شرقی فرانسه - به دلیل تمیز کردن تعطیل شده اند.

اعتقاد بر این است که یک دهم کل خانوار‌های فرانسوی در چند سال گذشته مشکل ساس داشته اند، که معمولاً به عملیات کنترل آفات با هزینه چند صد یورو نیاز دارد که اغلب نیاز به تکرار دارد. این حشرات خونخوار در متروی پاریس، قطار‌های سریع السیر و فرودگاه شارل دوگل پاریس مشاهده شده اند.

ساس‌ها در فرانسه هفت مدرسه را تعطیل کردند

انتشار «ساس» طی چند روز گذشته در اماکن عمومی پاریس، باعث وحشت مردم شد که این وحشت به سرعت به بسیاری از کشور‌های جهان نیز سرایت کرد. شیوع فزاینده ساس در فرانسه تبدیل به یک بحران ملی شده و در حالی که شهرداری پاریس اعلام کرده که شیوع این حشرات خونخوار باید قبل از بازی‌های المپیک سال آینده (المپیک ۲۰۲۴ پاریس) مهار شود، وزیر حمل و نقل فرانسه اپراتور‌های قطار و اتوبوس را احضار کرده تا از تکثیر حشرات روی صندلی‌های سیستم حمل و نقل عمومی جلوگیری کنند.