گزارش هفتمین روز طوفان الاقصی/ آمار شهدا به ۱۹۰۰ نفر رسید  / ضربه سخت فلسطین با 150 راکت به رژیم صهیونیستی/تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین

22:08-عربستان: با کوچ اجباری مردم غزه مخالفیم

وزارت خارجه عربستان در واکنش به تهدید آشکار رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و اینکه در صورت خارج نشدن از این منطقه قتل عام خواهند شد، اعلام کرد که قاطعانه با درخواست‌ها برای کوچاندن اجباری مردم فلسطین از نوار غزه مخالفیم.

این وزارت خانه افزود ادامه حملات به غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه را محکوم می‌کنیم.

در بیانیه این وزارت خانه آمده است محروم کردن مردم غزه از نیازهای اساسی برای زندگی کریمانه، نقض آشکار قوانین بین المللی  انسانی به شمار می‌رود

22:01-افشای جزئیات طرح خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

یک رسانه عربی از جزئیات طرح خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه و تلاش کاخ سفید برای پیشبرد این طرح از طریق فشار بر برخی کشورهای عربی پرده برداشته است.

پایگاه خبری میدل ایست نیوز به نقل از منبعی که خواست نامش فاش نشود، از جزئیات این طرح شوم پرده برداشته و افزوده است: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در چند ساعت اخیر تماس‌های گسترده و مذاکرات فشرده‌ای با مقامات امنیتی و سیاسی منطقه داشته تا آنان را به پذیرش ساکنان نوار غزه متقاعد چون ارتش اسرائیل در بیرون مرزهای غزه آماده «با خاک یکسان کردن غزه» است.

21:50-نبیه بری: آیا برای اثبات جنایتکار بودن اسرائیل به مدرک و دلیل نیاز است؟

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان: آیا جامعه بین المللی به مدرک و دلیلی مبنی بر جنایتکار بودن اسرائیل نیاز دارد.

21:40-مردم غزه نیازمند حمایت‌های فوری جهانی هستند

امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتای سوری خود گفت ساعاتی پیش گفتگوهای بسیار مهمی را با جناب اقای بشار اسد در دمشق داشتیم.همچنین در خصوص اخرین تحولات فلسطین و جنایات جنگی رژیم کودک کش اسرائیل با همکار و برادرم آقای مقداد مشورت های نزدیکی را انجام دادیم.

وی افزود رژیم صهیونیستی و متحدان آن در تلاش هستند تا با استمرار قطع آب و برق و غذا در غزه یک قتل عام جمعی را رقم بزنند.مردم غزه نیازمند حمایت‌های فوری جهانی هستند.

21:34-ادعای معاریو: ارتش اسرائیل وارد نوار غزه شد

روزنامه معاریو ادعا کرد که ارتش اسرائیل اقدام به عملیات زمینی در نوار غزه کرده است.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم مدعی شده است که نیروهای اسرائیلی وارد نوار غزه شده و به جستجوی ربوده شدگان (اسیران نزد مقاومت) پرداخته‌اند.

21:22-آژیر خطر در تل آویو به صدا درآمد/ حملات موشکی مقاومت به پایتخت رژیم اسرائیل

الجزیره گزارش داد که آژیر خطر بار دیگر در تل آویو به صدا درآمده است.این رسانه از رهگیری چند موشک در جنوب تل آویو خبر داده است.

گردانهای قسام اعلام کرده است که در پاسخ به جنایات اشغالگران، تل آویو را هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

20:49-دیدار امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه سوریه

حسین امیرعبداللهیان در سومین مقصد سفر منطقه‌ای خود وارد دمشق شد و با فیصل مقداد، وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار برخی از مسائل دوجانبه و منطقه‌ای مخصوصا تحولات فلسطین مورد بررسی و رایزنی قرار گرفت.

این سفر منطقه‌ای با توجه به تحولات جاری در فلسطین و کشتار بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

20:47-سخنگوی وزارت داخلی فلسطین در نوار غزه: شش روز است که مردم غزه نه آب دارند نه برق و نه غذا و سوخت

سخنگوی وزارت داخلی فلسطین در نوار غزه گفت : از برادرانمان در کشورهای عربی و اسلامی که در حمایت از مردم تظاهرات کردند، تشکر می کنم.

وی افزود شش روز است که مردم غزه نه آب دارند نه برق و نه غذا و سوخت و حجم وضعیت فاجعه باری که مردم ما در اینجا به سر می برند، قابل توصیف نیست.

این سخنگو گفت رژیم صهیونیستی کاروان آوارگان غزه را هدف قرار داد که به شهادت 70 نفر و زخمی شدن بیش از 200 نفر منجر شد.

20:28-گردان جنین وابسته به سرایاالقدس: ضربات محکمی به دشمن صهیونیستی وارد کردیم

گردان جنین وابسته به سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری: در عملیاتی که در داخل شهرک صهیونیست نشین میراف در عصر امروز جمعه انجام دادیم، ضربات محکم و تلفاتی به دشمن وارد کردیم.

همچنان به حملات خود به ایست نظامی الجلمه در شمال شرقی جنین با گلوله و بسته های انفجاری ادامه می دهیم.

20:20-نخست وزیر و وزیر خارجه قطر: برای توقف اقدامات نظامی و بازگشت غیرنظامیان به منازلشان در غزه تلاش می‌کنیم

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر که با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در دوحه کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرده بود، گفت تلاشهای خود را با شرکا برای گشودن گذرگاه  انسانی برای رساندن کمکها به نوار غزه تقویت می کنیم.
وی افزود گسترش دامنه نزاع، پیامدهای وخیمی به همراه دارد.

بلینکن هم مدعی شد که رساندن کمکهای انسانی به غزه پیچیده است، زیرا حماس مانع ورود آن می شود.

وی جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار هدفمند مردم بی دفاع نوار غزه و تخریب سازمان یافته منازل آنها را در راستای حمایت این رژیم از شهروندان خود خواند.

20:05-رویترز : عربستان روند عادی سازی روابط با اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی که به ادعا خود به نزدیک به ریاض است، اعلام کرد عربستان مذاکرات عادی سازی روابط با اسرائیل را به حال تعلیق درآورده است.

20:05-حزب الله: در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان مواضع دشمن را درهم کوبیدیم

جنبش حزب الله: در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به برخی از شهرکهای جنوب لبنان، رزمندگان مقاومت اسلامی مواضع دشمن را هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه جنبش حزب الله، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در العباد، مسکفعام، رامیا و جل العالم با سلاحهای مناسب هدف قرار گرفت و تلفاتی به دشمن وارد شد.

-حزب الله: در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به جنوب لبنان مواضع دشمن را درهم کوبیدیم

جنبش حزب الله: در پاسخ به تجاوزات اسرائیل به برخی از شهرکهای جنوب لبنان، رزمندگان مقاومت اسلامی مواضع دشمن را هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه جنبش حزب الله، مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در العباد، مسکفعام، رامیا و جل العالم با سلاحهای مناسب هدف قرار گرفت و تلفاتی به دشمن وارد شد.

19:35-گام دیگر رژیم صهیونیستی برای تشدید کشتار مردم غزه/ وزیر ارتباطات اسرائیل: از فردا اینترنت غزه را قطع می‌کنیم

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در گام جدید این رژیم جنایتکار برای جلوگیری از پوشش جنایات وحشیانه علیه مردم غزه: از فردا شنبه اینترنت غزه را قطع خواهیم کرد

19:16-شهادت یک خبرنگار در حمله توپخانه ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

المیادین از شهادت یک خبرنگار در منطقه علماالشعب در جنوب لبنان در حمله توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. در این حمله، چند خبرنگار دیگر زخمی شدند.

المیادین گزارش داد این خبرنگار شهید و سه همکارش در حالی که با خودروی خود در منطقه  علماالشعب در حال پوشش رسانه ای بودند، هدف گلوله توپ رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

19:05-تظاهرات مردم منطقه سنی‌نشین بغداد در حمایت از مردم فلسطین/ زنان عراقی هم به دفاع از زنان غزه برخاستند

مردم منطقه سُنی نشین الاعظمیه بغداد در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و محکومیت جنایات مستمر اشغالگران تظاهرات کردند.

همچنین شماری از زنان عراقی در تجمع همبستگی با مردم فلسطین در خیابان ابونواس بغداد شرکت کردند.

18:56-آمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری طی یک هفته به 47 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری اشغالی از شنبه هفته جاری همزمان با عملیات طوفان الاقصی به 47 نفر خبر داده است.

18:45-دیدار وزیر خارجه آمریکا با  امیر قطر

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ادامه تحرکات گسترده خود در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی وارد دوحه شد و با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کرد.

18:30-تماس تلفنی یکی از رهبران انصارالله با دبیرکل جهاد اسلامی/ المشاط: طوفان الاقصی بینی رژیم صهیونیستی را به خاک مالید

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و یکی از رهبران برجسته انصارالله تلفنی با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی گفتگو کرد.

المشاط، عملیات موفقیت آمیز طوفان الاقصی را به ملت فلسطین و امت اسلام تبریک گفت و افزود این عملیات، بینی دشمن صهیونیستی را به خاک مالید و ماهیت شکننده و متزلزل این رژیم که رو به زوال است، نشان داد.

وی بار دیگر بر حمایت رهبران و ملت یمن به عنوان یک موضع اصولی و دینی و اخلاقی از ملت فلسطین تا پیروزی کامل تاکید کرد.

17:40- تل آویو هم هدف حملات موشکی مقاومت قرار گرفت

گردان‌های عزالدین قسام در پاسخ به حملات جنایتکارانه جنگنده‌های اسرائیلی علیه غیرنظامیان در غزه، شهر  تل‌آویو را هدف حمله موشکی  خود قرار داد.

شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از موشک‌های قسام مستقیما به ساختمانی در شهر رحوفوت در جنوب تل آویو اصابت کرده و خساراتی به همراه داشته است.

17:36- پوتین: محاصره غزه شبیه محاصره لنینگراد از سوی نازیهاست

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت روابط حسنه ای با جهان عرب و جهان اسلام داریم و خواهان اجرای تعهداتمان درباره تشکیل دولت فلسطین هستیم.

وی افزود محاصره نوار غزه از سوی  اسرائیل غیر قابل قبول و شبیه محاصره لنینگراد از سوی نازیهاست.

14:35- تظاهرات گسترده مردم الخلیل در حمایت از مقاومت و مردم غزه

مردم الخلیل در کرانه باختری اشغالی با وجود اقدامات سرکوبگرانه مشترک رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان در حمایت از مردم و مقاومت غزه تظاهرات کردند.

14:34- 90 درصد حملات اسرائیل فقط به منازل مسکونی  انجام می‌شود

سخنگوی اداره دفاع شهری نوار غزه اعلام کرد: 90 درصد حملات هوایی اسرائیل فقط به منازل مردم  انجام می‌شود.

14:20- ابوعبیده: اگر قرار باشد به جایی مهاجرت کنیم، فلسطین اشغالی 1948 است

سخنگوی گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس: دشمن(رژیم صهیونیستی) بزدل تر و ضعیف تر از آن  است که بار دیگر ملت ما را از سرزمینش براند .

از صبح امروز 150 موشک به  عسقلان و 50 موشک به سدیروت شلیک کردیم، فرودگاه بن گوریون را هم هدف حملات موشکی قرار دادیم.

ملت خود را به ثبات و ایستادگی و گوش ندادن به تهدیدهای صهیونیستی دعوت می‌کنیم.

به اشغالگران می‌گوییم که کوچ ما فقط به اراضی اشغالی ما که در اشغالشان است، خواهد بود.

14:17- شیخ نعیم قاسم:  اسرائیل جرات رویارویی مستقیم با رزمندگان فلسطینی را ندارد

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله در تجمع  همسبتگی با فلسطین و حماسه الاقصی گفت طوفان الاقصی نتیجه طبیعی یک زمان طولانی از فساد و اشغالگری و جنایات صهیونیستها در روی زمین است.

اسرائیل تمام جنایات خود را با نظارت بین المللی مرتکب شده و عملیات طوفان الاقصی با این هدف  انجام شد که به این رژیم بگوید دیگر نمی تواند به چنین رویه ای ادامه دهد.

عملیات طوفان الاقصی یک عملیات موفقیت آمیز و یک مرحله تاریخی و درخشان است که برای آینده جاودان خواهد بود و چراغ راهی برای تمام آزادگان خواهد بود.

اسرائیل جرات رویارویی مستقیم با رزمندگان فلسطینی را ندارد.

14:10- تظاهرات در پایخت قطر در حمایت از مردم فلسطین

منابع خبری از تظاهرات بی‌سابقه در دوحه در حمایت از مردم بی دفاع فلسطین در نوار  غزه خبر دادند که همچنان در معرض حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی و محاصره همه جانبه قرار دارند.

14:05- العامری در گفتگو با هنیه: در این نبرد تاریخی در کنارتان هستیم

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در گفتگو با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که آنچه مقاومت با عملیات خود به دست آورده است نشان سربلندى و سرافرازی و مایه دلگرمى همه مبارزان، مجاهدان و دوستداران فلسطین  است و پیروزی شما، پیروزى تمام امت اسلام، مجاهدان و مقاومت منطقه است و ما ملت و دولت عراق در این نبرد تاریخى حامى شما هستیم.

هنیه هم با قدردانی از مواضع دولت و ملت و گروههای مقاومت عراق اعلام کرد که سفرش به عراق به دلیل این عملیات به تعویق افتاد و امیدوار است تا آن موقع پیروزى بزرگترى به دست آید.

14:09- دبیرکل اتحادیه عرب: کوچاندن اجباری ساکنان غزه یک جنایت است

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب خطاب به دبیرکل سازمان ملل گفت که کوچاندن اجباری ساکنان غزه بر اساس قوانین بین المللی جنایت است.

13:52- مقتدی صدر: کشورهای اسلامی تروریسم آمریکایی صهیونیستی علیه مردم فلسطین را موقف کنند

مقتدی صدر بر ضرورت رساندن کاروانی از آب و غذا برای رساندن آن به غزه تاکید کرد و گفت اگر نتوانیم چنین کاری انجام دهیم، مایه ننگ تاریخ اسلام است.

رهبر جریان صدر بر ضرورت جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس در همه کشورهای اسلامی و عربی، فشار بر آمریکا برای توقف حمایت از صهیونیستها و اتخاذ نکردن سیاستهای دوگانه و نیز اقدام کشورهای عربی اسلامی برای متوقف کردن تروریسم آمریکایی-صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کرد.

13:45- حماس: سازمان ملل به مسئولیت خود در قبال مردم فلسطین عمل کند

جنبش حماس اعلام کرد: از سازمان ملل می خواهیم به مسئولیت خود در قبال مردم فلسطین و مقابله با تلاشها برای کوچاندن و آواره کردن هدفمند آنها عمل کند.

13:43- وزیر دفاع آمریکا: نیازهای دفاعی فوری اسرائیل را بررسی کردیم

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده، گفت که اقدامات اسرائیل برای دفاع از خود(جنایات وحشیانه و کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع غزه) و نیازهای امنیتی فوری آن را با همتای خود(وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) بررسی کردم.

13:40- موشک باران شهر اشغالی «بئرالسبع»

سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از حملات موشکی به شهر اشغالی بئرالسبع در پاسخ به جنایات مستمر  اشغالگران علیه ملت فلسطین در نوار  غزه خبر داد.

13:36- تیراندازی در منطقه صنعتی عسقلان اشغالی

کانال چهاردهم تلویزیون عبری از تیراندازی در منطقه صنعتی عسقلان اشغالی خبر  داد که ادعاها مبنی بر نبود حضور رزمندگان فلسطینی در این شهر مهم فلسطین اشغالی را رد می‌کند.

13:20-سخنگوی وزارت بهداشت غزه: تمامی بیمارستان‌های نوار غزه مملو از مجروح است

افراد زیادی هنوز زیر آوار هستند. سیستم بهداشت نوار غزه با بحران شدیدی مواجه است.

تمامی بیمارستان‌های نوار غزه مملو از مجروح است.تنها راه حل ممکن ایجاد یک گذرگاه انسانی فوری برای ورود کمک‌ها و تجهیزات پزشکی است.

با توجه به کمبود شدید امکانات، قادر به انجام عمل‌های جراحی خطرناک و فوری نیستیم.

13:15- شهر سدیروت با 50 راکت بار دیگر هدف قرار گرفت

گردان‌های القسام اعلام کرد که با 50 راکت شهرک صهیونیست نشین سدیروت را با 50 راکت هدف قرار داده است.

القسام همچنین اعلام کرد که یک مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در «کفار سعد» را با پمپاد انتحاری از نوع الزواری هدف قرار داده است.

13:12- نفوذ مجدد مبارزان مقاومت فلسطین به زیکیم

منابع عبری زبان از احتمال نفوذ مجدد مبارزان القسام به ساحل زیکیم در مجاورت غزه خبر دادند.

13:00- فرودگاه  «بن گورین» مجدد هدف قرار گرفت

گردان القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در واکنش به هدف قرار دادن غیرنظامیان و آواره کردن ملت فلسطین توسط صهیونیست‌ها، فرودگان بن گورین را هدف قرار داد.

12:41- رژیم صهیونیستی نظامیان ذخیره خود را فراخواند

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند ارتش این رژیم هزاران نفر از سربازان ذخیره خود را فراخوانده و این در حالی است که در زرادخانه‌های رژیم تجهیزات کافی برای آنها وجود ندارد.

12:34- نظامیان جدید صهیونیستی تجهیزات خود را گم می‌کنند

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند نظامیانی که به تازگی به خدمت گرفته شده‌اند بسیاری از تجهیزات خود از قبیل کلاه‌ جنگی و جلیقه‌های ضدگلوله را گم کرده‌اند.

12:33- دیدار وزیر خارجه آمریکا با ابومازن

- شمار شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی به 36 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی یعنی از روز شنبه تا این لحظه 36 فلسطینی در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و بیش از 650 نفر دیگر هم زخمی شدند.

9:09 دفتر اطلاع رسانی فلسطین در غزه : هشدارهای صهیونیست‌ها جنگ روانی است

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که هشدار و تهدید ساکنان غزه از سوی صهیونیست ها برای ترک این منطقه، جنگ روانی است و از شهروندان می‌خواهیم هیچ توجهی به آن نکنند.

7:34- تلفات ارتش رژیم صهیونیستی به 257 نفر افزایش یافت

منابع عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی اسامی 12 نظامی دیگر را که در نبرد طوفان الاقصی به هلاکت رسیدند، منتشر کرده است.

بر اساس این ادعا، شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به 257 نفر افزایش یافت.

7:32-کارشناسان نظامی: اسرائیل به اندازه یک سال بمباران افغانستان بمب بر سر مردم غزه فرو ریخت

 همزمان با انتشار گزارش ارتش رژیم صهیونیستی از انجام 6000 بمباران جنگنده‌های این رژیم در نوار غزه، یک کارشناس امنیتی به واشنگتن پست گفت اسرائیل در طول یک هفته گذشته حتی بیشتر از میزان عملیات‌های هوایی سالانه ارتش آمریکا در افغانستان اقدام به بمباران نوار غزه کرده است.

- اسرائیل خواستار تخلیه مناطق شمالی غزه از فلسطینیان شد

شبکه الجزیره در گزارشی از درخواست رژیم صهیونیستی از سازمان ملل به منظور ترک منازل و آواره شدن ساکنین مناطق شمالی نوار غزه ظرف 24 ساعت آینده خبر داد.

7:22-افشاگری الاخبار از پروژه آمریکایی تخلیه غزه از فلسطینیان

الاخبار لبنان در گزارشی با استناد به برخی منابع مصری و وابسته به سازمان ملل متحد فاش کرد، آمریکا با همکاری کشورهای اروپایی و برخی مسئولین ذیربط در سازمان ملل کارزاری بزرگ را با هدف انجام جدیدترین عملیات آواره کردن مردم فلسطین از نوار غزه در پوشش انتقال شهروندان فلسطینی از این باریکه به مناطق امن در دست اجرا دارد.

الاخبار افزود این پروژه آمریکایی همزمان با آماده شدن ارتش رژیم صهیونیستی به منظور آغاز یک عملیات بزرگ نظامی علیه نوار غزه در روزهای پیش رو به مرحله اجرا در خواهد آمد.