سه مجری مسلمان شبکه آمریکایی اخراج شدند

 در بحبوحه موج ابراز همدردی آمریکا با رژیم صهیونیستی درپی حملات غافلگیرکننده حماس علیه رژیم صهیونیستی، شبکه تلویزیونی اِم‌اس‌اِن‌بی‌سی در سکوت خبری سه نفر از مجریان مسلمان خود را کنار گذاشت و برنامه آنها را پخش نکرد!

این شبکه یکی از بخش‌های معمول شبانه خود که «مهدی حسن» مجری مسلمان این شبکه آن را اجرا می‌کرد را روی آنتن نبرد. اِم‌اس‌اِن‌بی‌سی همچنین برنامه ایمن محیی الدین، یکی دیگر از مجریان مطرح این شبکه را جابجا کرد.

محیی الدین، خبرنگار مصری-آمریکایی و یکی از مجریان مجرب شبکه ان‌بی‌سی نیوز، به مدت دوسال جنگ و تحولات را از داخل غزه پوشش داد. او در سال ۲۰۲۱، سران رژیم صهیونیستی را بابت حملات‌شان به غزه به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گفته دو منبع این شبکه تلویزیونی به پایگاه خبری «سِمافور»، شبکه اِم‌اس‌اِن‌بی‌سی همچنین در نظر دارد تا در یکی دیگر از برنامه‌های این هفته خود، آلیشیا مِنندز را جایگزین علی وِلشی، دیگر مجری مسلمانش کند؛ کسی که یکشنبه هفته گذشته با یکی از سخنگویان تشکیلات خودگردان مصاحبه کرده بود.

سه مجری مسلمان شبکه آمریکایی اخراج شدند

تعدادی از کارمندان اِم‌اس‌اِن‌بی‌سی نسبت به این اقدام این شبکه و کنار گذاشتن مجریان مجرب ابراز نگرانی کرده و بر این باورند که هر سه نفر، دانش و اطلاعات ژرفی درباره جنگ جاری در غزه دارند.

ان‌بی‌سی مدعی شده اشت که جابجایی و تغییر شیفت این سه نفر، اتفاقی بوده است و هر سه مجری همچنان به اجرای برنامه و ارائه تحلیل ادامه خواهند داد.