حماس سال‌هاست مشغول تمرین حمله به اسرائیل بوده است

ویدئوهای جدید منتشر شده دست کم شش مکان آموزشی را در نوار غزه نشان می‌دهند و یکی از این مکان‌های آموزشی تنها ۷۲۰ متر از یکی از سخت‌ترین و قوی‌ترین مناطق مرزی رژیم صهیونیستی - غزه فاصله دارد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، ویدئوهای منتشر شده توسط حماس نشان می‌دهند که اعضای این جنبش با شبیه‌سازی یک کیبوتص در آن تمرین می‌کردند و تمرینات آن‌ها شامل جنگ شهری، حملات موشکی و نبرد خانه به خانه بوده است.

سی‌ان‌ان از شناسایی شش مکان آموزشی در غزه خبر داده و می‌گوید که هیچ اقدامی علیه این مکان‌ها توسط رژیم صهیونیستی صورت نگرفته و این درحالیست که یکی از آن‌ها ۱۸ ماه پیش احداث شده است.

حماس سال‌هاست مشغول تمرین حمله به اسرائیل بوده است2

 

حماس سال‌هاست مشغول تمرین حمله به اسرائیل بوده است3همچنین در یکی از این مکان‌ها اعضای حماس حملات با گلایدر را تمرین کرده‌اند؛ روشی که آن‌ها شنبه گذشته در حملات خود استفاده کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا پایان جنگ، از اظهار نظر درباره یافته‌های سی‌ان‌ان خودداری می‌کند.

علاوه بر اینکه ظاهرا حماس سالهاست برای حمله به رژیم صهیونیستی آماده می‌شود و اطلاعات دقیق آن از اسرار نظامی این رژیم رسانه‌ها را غافلگیر کرده است. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از «حمله سازماندهی شده و بسیار دقیق حماس علیه اسرائیل» می‌گوید؛ حمله‌ای که حماس براساس آن درک عمیقی از «ضعف اسرائیل» داشته و از اسرار ارتش آن مطلع بوده است.

این روزنامه آمریکایی پیرو گزارش خود نوشته است: حماس با برنامه‌ریزی دقیق و آگاهی فوق‌العاده از اسرار و ضعف‌های اسرائیل، امتداد جبهه اسرائیل با غزه را تحت تاثیر قرار داد و ملتی را که مدت‌ها به برتری ارتش خود ایمان راسخ داشت، در بهت فرو برد.

حماس سال‌هاست مشغول تمرین حمله به اسرائیل بوده است4

در حالی عملیات «طوفان الاقصی» وارد هشتمین روز خود شده که اشغالگران بمباران تمام مناطق نوار غزه را تشدید کرده و پس از درخواست تخلیه مناطق در شمال نوار غزه، درخواست تخلیه بیمارستان‌ها را داده‌اند؛ اقدامی که نشان دهنده فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه بوده و بخش بهداشت فلسطین نمی‌تواند آن را تحمل کند.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق پرجمعیت نوار غزه درحالی همچنان ادامه دارد که تعداد قربانیان به ۲۲۱۵ شهید و ۸۷۱۴ مجروح رسیده است.

وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که میان شهدا ۷۲۴ کودک و ۴۵۸ زن وجود دارد.