اسرائیل کودکان را یا با بمب می‌کشد یا گرسنگی

 خبرگزاری رویترز در گزارشی میدانی در خصوص وضعیت وخیم بشردوستانه در غزه می‌نویسد: «همزمان با تشدید بی‌امان بمباران اسرائیل در روز شنبه، نانوایی‌ها در غزه با کمبود نان مواجه هستند، مردم آب آشامیدنی ندارند و قطع برق و تمام شدن شارژ تلفن همراه سبب شده افراد نتوانند از سلامت بستگان خود مطلع شوند».

رویترز در ادامه می‌نویسد پس از پیام‌های هشدار‌آمیز اسرائیل، سیل جمعیتی که از شمال غزه به سمت جنوب این منطقه رسیده، افزایش یافته و همین امر دسترسی به منابع را که پیش‌تر هم محدود بود، دشوارتر کرده است.

سازمان ملل نسبت به بروز فاجعه انسانی در غزه هشدار داده است. رژیم صهیونیستی در غزه یک «محاصره کامل» اعمال کرده و عرضه آب و مواد غذایی را متوقف کرده است. افزون بر این، برق غزه نیز قطع شده و اکنون بسیاری از مغازه‌ها با کمبود اقلام مواجه‌اند.

یکی از ساکنین به گزارشگر رویترز گفت: «من به دنبال تخم مرغ، برنج، غذای کنسروی و شیر خشک برای بچه‌هایم بودم و آن‌ها را پیدا نکردم. اینگونه است که اسرائیل با ما از طریق گرسنگی دادن به فرزندانمان می‌جنگد. آن‌ها کودکان را یا با بمب می‌کشند یا گرسنگی». 

به گزارش رویترز، افرادی که در پی پیام‌های هشدارآمیز، منازل خود در شمال غزه را تخلیه کرده‌اند، می‌گویند استفاده از بسیاری از جاده‌ها و خیابان‌ها اغلب دشوار بوده و برخی غیرقابل عبور هستند. در همین حال، به گفته مقامات غزه، ۷۰ نفر از افرادی که در حال حرکت به سوی جنوب غزه بودند بر اثر حملات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده و ۲۰۰ نفر هم زخمی شدند.

اسرائیل کودکان را یا با بمب می‌کشد یا گرسنگی

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس پناهندگان سازمان ملل می‌گوید: «ما اکنون باید سوخت را با کامیون وارد غزه کنیم. سوخت تنها راه برای تصفیه آب است. در غیر این صورت مردم به خاطر کم آبی جان خود را از دست خواهند داد. آب آخرین راه نجات است. درخواست می‌کنم که محاصره کمک‌های بشردوستانه هم‌اکنون برداشته شود». 

مقامات غزه از مجروح شدن ۱۰ هزار نفر در بمباران‌های اخیر خبر داده‌اند. بیمارستان‌ها با شمار زیاد افراد مجروح دست و پنجه نرم می‌کنند و اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه می‌گوید تجهیزات پزشکی و سوخت بیمارستان‌ها برای ادامه کار با کمبود مواجه شده است. از سوی دیگر، دفتر رسانه‌ای جنبش حماس می‌گوید بیش از هزار و ۶۹۵ ساختمان و برج و ۷ هزار واحد مسکونی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی ویران شده‌است.