دلایل هراس تل‌آویو از جنگ زمینی علیه غزه

  رژیم اسراییل مدعی شد که احتمالا حمله زمینی ارتش این رژیم به غزه ، جمعه یا شنبه آغاز خواهد شد.

این رسانه ادعا کرد: ارتش برای فلسطینیان به منظور تخلیه شمال غزه ضرب الاجل تعیین کرده و این مهلت در اواسط روز جمعه به پایان می‌رسد.

این رسانه در عین حال نوشت: نیروی هوایی با بمباران چند روزه، راه را هموار کرده است. به روز سه شنبه رسیده‌ایم و همه شواهد گواهی دهنده این موضوع است که حمله به این زودی انجام نخواهد شد.

جروزالم پست افزود که به نظر می‌رسد عوامل متعددی در تاخیر حمله زمینی دخیل بوده که یکی از عوامل اصلی آن، نگرانی فزاینده از ورود حزب الله به جنگ است. حزب‌الله منتظر لحظه ای است که بیشتر نیروهای زمینی ارتش رژیم صهیونیستی آماده عبور به غزه شوند تا جبهه کاملی را ارتش این رژیم در شمال بگشاید.

این رسانه صهیونیستی ادامه داد: واقعیت این است که حزب الله از زمان شروع جنگ در روز شنبه (۷ اکتبر) در جنگ شرکت نکرده و حملات آن محدود مانده است.

جروزالم پست اضافه کرد: این مانع از حمله زمینی به غزه نخواهد شد، اما احتمالا حمله را به تاخیر خواهد انداخت تا نیروهای بیشتری در جبهه شمالی به منظور بدترین سناریو مستقر شوند و نیات حزب الله روشن تر شود.

این رسانه اذعان کرد که عامل دیگری که در تعویق حمله موثر است، تردید عمیق در داخل ارتش رژیم اسرائیل و در سطح سیاسی درباره توان رزمی نیروی زمینی است.

به نوشته جروزالم پست، نیروی زمینی رژیم اسرائیل مدتهاست که در جنگی شرکت نکرده و ورود به جنگ به منظور کاهش عطش انتقام به شکل سریع، می‌تواند اشتباه بزرگی باشد. غافلگیری راهبردی با توجه به اینکه حماس شروع کننده این جنگ بوده، محال است. ارتش اسرائیل به دنبال تحقق غافلگیری تاکتیکی علیه حماس است و این برنامه ریزی را طلب می‌کند.

دلایل هراس تل‌آویو از جنگ زمینی علیه غزه

این رسانه صهیونیستی نوشت: عوامل دیگری هم در تاخیر حمله زمینی دخیل هستند که شامل فشار آمریکا برای ممانعت از کشته شدن شمار بیشتری از غیرنظامیان، نگرانی داخلی درباره سرنوشت ربوده شدگان اسرائیلی در غزه و نیز دادن وقت بیشتر به فلسطینیان برای تخلیه است.

جروزالم پست اضافه کرد: با وجود حمایت گسترده جهانی که اسرائیل از آن برخوردار است، اما افزایش شمار قربانیان در زمان شروع حمله به غزه، فشارهای قوی ایالات متحده و جهان را به همراه خواهد داشت.